Ott vagyunk YouTube-on is. Kattints a friss videókért!

Diablo 3: Reaper of Souls béta – élménybeszámoló

November 3-án, egy keddi napon, hatalmas örömömre nálam landolt egy Diablo III: Reaper of Souls béta kulcs, amit természetesen azonnal aktiváltam is a battle.net-en keresztül, hogy megtudjam, mit tud felmutatni a Blizzard a Diablo rajongókban felemás érzéseket keltő harmadik rész kiegészítőjével.

Sajnos a világhírű akció rpg harmadik része már a kezdetektől fogva nagy problémákkal küzdött, kezdve az indulás után hetekig fennálló kapcsolódási problémáktól, hatalmas lagokon át egészen a végjáték és az aukciós ház által keltett csalódásokig. Jómagam hatalmas Diablo rajongó vagyok és nem azok táborába tartozom, akik a második részhez hasonlítva folyamatosan lehúzzák a játékot minden egyes facebook kommentben, hanem a mai napig előveszem és akár 1-2 hét kihagyással, de jól tudok vele szórakozni. Ettől függetlenül természetesen engem is zavar sok dolog, például az aukciós ház úgy, ahogy van és a végjáték monotonitása. A Reaper of Soulsban többek közt ezeket is javítják, valamint kapunk egy új kasztot, a Crusader-t, aki tulajdonképp a Diablo 3 tank karaktere lesz, egyszerűbb lesz a kraftolási alapanyagok használata, értelmet kapnak az eddig teljesen feleslegesen eső fehér és szürke itemek, tudunk az itemek tulajdonságain változtatni és a kinézetüket is meghatározhatjuk, valamint kapunk egy új Act-et és a szintkorlát 70-re nő. Ezen kívül a jelenlegi játékmód az Adventure Mode-dal bővül, ahol különféle questeket kell végrehajtanunk, melyek végén jutalmat, xp-t, nyersanyagot és aranyat kapunk.

Elég sok a változás, ez a cikk pedig nem kifejezetten ezeket, hanem a 4 napos folyamatos tesztelés tapasztalatait mutatja be. Nem néztem stream-et és nem olvastam utána semminek, saját magam akartam megtapasztalni, mi változott és mennyire lesz egyszerű ezekre rájönni.

Kezdésnek egy új karaktert indítottam, természetesen Crusader-t. Vele játszottam végig az Act 5 utolsó főellenségéig a játékot, Quest mode-ban, ami a jelenlegi Diablo 3 játékmódja. Kezdtem mindezt Expert nehézségi fokozaton, amelyben jóval erősebbek a szörnyek és dupla xp jár értük. A kezdetektől fogva az volt az érzésem, hogy az egész környezet szebb és valahogy jobban esik nézni az egész játék folyamát. Utánanéztem és valóban végeztek optimalizálási és grafikai tuningot, így ha nem is nagyon látványosan, de sokkal szebb környezetet kapunk a kiegészítővel. A questek már csipőből mentek, nem okozott egyik sem nehézséget, haladtam szépen. Az első szembetűnő változás az volt, hogy amikor szét akartam bontani a felesleges tárgyakat a fehér és szürke itemeket is engedte, de volt olyan magic item, amit pedig nem. Ez azért van, mert kapunk egy új nyersanyagot a Common Debris-t, amihez fehér és szürke itemek szétbontásával jutunk, de mostantól csak olyan tárgyat bonthatunk szét, aminek van level korlátja.
A második nagyon szembetűnő változás a Butcher harc során jött. Mikor az élete bizonyos szint alá csökkent, az egész pálya elkezdett lángolni, és körülbelül 1 másodperc sem volt, hogy ne lángolt volna az egész pálya. Több próbálkozás után végignéztem a skilleket és figyelmes lettem egyre, ami Elemental Protection-t ad. Ezzel már sikerült túlélnem azt a nagyjából 30 másodpercet, ami után lezuhant egy hatalmas fém és eloltotta a tüzet. Ez nagyon jó élmény volt, nem tudom, hogy csak az Expert miatt volt ez a nehezítés, vagy alapból is így van, csak kevesebbet sebez a tűz, de mindenképp jó élménnyel hagytam el a bossfight helyszínét. Később kiderült, hogy a többi bossnál is történtek változások a harcot illetően, nagy örömömre.

A Crusader egyébként rettentő élvezetes kaszt, sokfelé építhetjük és a nagyszerű dolog az, hogy a pajzs akkor is a kezünkben lehet, ha kétkezes fegyvert fogunk a jobb kezünkben. Ehhez egy passzív skill használata szükséges, és a mozgási sebességünk 10%-kal csökken, de ha pont olyan fegyvert találunk, ami nagyon jó lenne, de kétkezes, akkor megéri ezt feláldozni. A képességek és a rúnák a közelharci sebző és full tank builden kívül, lehetőséget adnak távolsági kaszt építésére is. A felszerelése kitűnő kezdve a normal ruházattól egészen a legendary kinézetig – nevéhez hűen a régi templomos lovagokat idézi.
Az inventory-t és a ládánkat segítő változtatásokat is történtek, nincs már többféle health potion, csak egy, ami az életünk bizonyos százalékát tölti vissza, eltűnt a rengeteg, kraftoláshoz szükséges alapanyag és könyv, mindegyik ritkaságból már csak egyféle van. Mostantól csak a legendary és set itemeket kell jobb klikkel felismertetnünk, a rare itemek milyensége azonnal látható és széttörésnél sem kérdez rá a rendszer arra, hogy biztos ezt akarjuk-e tenni. Sok apró dolog, ami folyékonyabbá teszi a játék menetét.

Nem tudom, hogy csak a bétában van-e állítva a gyakoriság, de észrevettem, hogy a játék jóval sűrűbben osztogatja a legendary itemeket. Ehhez akár az is hozzájárulhat, hogy a játékot Expert módon játszottam. Annyira nem sűrűn, hogy teletömtem vele a zsákomat és full-ra felöltöztettem a karaktert, de kis mértékben segítettek egy-egy Act végigjátszásához.
Az Act V zseniális lett, az előzőektől eltérően gyakori környezet-, és színhatás váltásokkal ötletes szörnyekkel és az ACT IV-nél jóvan nehezebb játékmenettel. A főgonoszról, Malthaelről nem tudok nyilatkozni, a béta a bossfight előtt véget ér, de a környezet nagyon epikus.

Az Adventure Mode nem csak a végjátékhoz ad, hanem útközben is elérhető. Itt minden Act-ben 5 küldetést kapunk, melyek mindegyike után arany, xp és nyersanyag a jutalom, ha pedig mind az 5 küldetést végrehajtjuk, kapunk még egy Horadric Cache nevű itemet, melyet kinyitva rengeteg magic, rare és akár legendary is kieshet a lábunk elé. Itt egyébként jóval gyakoribbak a rare monsterek is, így ez egy jó lehetőség, hogy javítsunk a felszerelésünkön. Ebben a játékmódban eshet úgynevezett Rift Key is, amivel bejuthatunk a Rift-be, ahol rengeteg szörny leölése után jön egy boss, amit legyőzve végzünk a Rifttel. Itt is Horadric Cache-t kapunk, ám ez egy jóval gyorsabb megoldása a sima questelésnek, és közben sok-sok rare monsterrel találkozhatunk.

Ezekből a questekből kapunk egyébként Blood Shard nevű anyagot is, amikkel a Diablo 2-re hajazó Gamble rendszer köszön be. Lorath nevű NPC-től vásárolhatunk Greater Horadric Cache-t ezekből a Blood Shardokból.
A többi kasztot érintő változást még nem sikerült tesztelni, de az eddigi tapasztalataim alapján a Reaper of Souls-nak hatalmas esélye van arra, hogy azzá teszi a Diablo 3-at, amire a rajongók mindig is vártak. Megérdemelnék… és nem csak a rajongók, hanem a Diablo cím is.

További Hírek
nier automata
Elkészült a Nier Automata