Ott vagyunk YouTube-on is. Kattints a friss videókért!

Lichdom: Battlemage Játékteszt

Nem tudom, ki vagyok. Nem tudom, hol vagyok. Nem tudom, miért van különleges képességem. Meg kell mentenem a világot. Ezek mindegyike elhangzik a Lichdom: Battlemage bevezetője során – ezek azok a klisék, amit minden fantasy rajongó ismer, ún és amiktől a hányinger kerülgeti. Ez rögtön meg is alapoz egy keserkés szájízt. Egyébként beteg is vagyok… na mindegy. A grafika egy kicsit feledteti az elhangzott ocsmányságokat, ugyanis meglepően szép környezet tárul elénk. Ez a CryEngine 3 működés közben és tényleg jó. Na, legyünk őszinték, hisz ez az oldal erről szól, próbálom erőltetni, de egy fantasynek nem szabad a grafikáról szólnia, az előzőek alapján pedig a történettől nem sok jóra számíthatunk.

A Xaviant akció RPG-jét talán túl gyorsan, túl aggresszívan ítéltem meg. Vannak itt azért jó megoldások. Például hatalmas varázshasználók vagyunk, parancsolhatunk különböző elemeknek, mint a tűz, víz, levegő, de hathatunk az elmére és beteg pusztulatot is szórhatunk az ellenfélre. Ezen csavar egyet a játék és megteremt egy afféle mélységet, amiért érdemes a játékot játszani. Ez pedig a varázslatok létrehozása, erősítése és cserélgetése, szóval afféle craft rendszer.

A siker általában nagyban függ attól, hogy jó arányban kevertük-e a defenzív és offenzív mágiát. Az is egyfajta egyediséget kölcsönöz a rendszernek, hogy a varázslatokhoz szükséges komponensek loot formájában jelennek meg a játékban. A varázslatoknak három fő kategóriája van, ezek a célzott távolsági, védekezésben segítő pajzsok és területre ható mágiák. Minden egyes kategória külön módosítható három ágban – destruction, control és mastery. A destruction a sebzés mértékét módosítja, a control az ellenfelek mozgását korlátozza, vagy eszméletlenné teszi őket egy rövid időre. A mastery fokozatosan halmoz az ellenfeleken bizonyos hatásokat, amiktől például egyre többet sebződnek. Ez elengedhetetlen a játék erősebb ellenfeleivel szemben. A varázslatok és az azok által keltett hatások meglepően gyönyörűek, ráadásul egymással kombózhatnak is, amik megjutalmazzák a tesztelgető kedvű játékost.

Ezt még a Lineage is megirigyelné

Utunk során elképesztő mennyiségű varázslatokhoz szükséges összetevőt kapunk, melyek ritkaságát a már jól megszokott színkód tudatja velünk. A fehér az általános ritkaságú, mely után jön a zöld, kék, lila és a nagyon ritka narancssárga. A komponensek számát az is tovább növeli, hogy a játékban nem lehet menteni, hanem checkpoint rendszer dob vissza haláláunkkor ugyanoda, így a kelleténél többször fogunk átgrindolni a rohadtul unalmas mobcsoportokon.

A Lichdom új területei mindig szemet gyönyörködtetőek, de a második halál után már azt kívánjuk, bárcsak máshol lennénk. Nem is értem egyébként a checkpointok elhelyezését, egyszer rohadt közel van egymáshoz a kettő, máskor viszont a kettő közé hajítanak 5 mobcsoportot és ha 10 perc után a negyediknél meghalsz, mehet minden elölről. Ráadásul a ritka lootok gyakorisága a megölt ellenfelek számával együtt nő. Ja, ez még nem a ráadásul rész, ez eddig nagyon jó, csak hogy ha meghalsz, ez a számláló resetelődik. Ezért hát a grindolás és a bosszantó checkpoint rendszer hamar beárnyékolja az egyébként élvezetes mágiarendszert és a játék gyorsan saját maga áldozatává lesz.

…azonban, ha nem adod fel

Akkor lassan a helyére kerülnek a dolgok, kibontakozik egy érdekes történet, ami után nem is tudom mire vélni a játék eleji klisétengert. Ha megértjük a craft rendszert, és hogy melyik módosítás milyen formában és mennyire erősíti a varázslatunkat, akkor tudunk haladni, raádásul, ha hozzám hasonlóan kedvelitek a lootot, akkor ez is átsegíthet a grindfesztiválon.

Nagy élmény volt az első boss is, amit nagyjából tízszer próbáltam újra, a kilátástalanság sivatagából fokozatosan a remény oázisába jutva végre ráleltem a helyes taktikára, mely után gyerekjáték volt a boss. Csak 35 percembe telt, a harc mégsem frusztráló, inkább inspiráló volt.

Részletek
Ár: 36,99 euró
Kiadó és fejlesztő: Xaviant
Multiplayer: –

További Hírek
Ninja Gaiden 3 – Ryu Hayabusha visszatér