Ott vagyunk YouTube-on is. Kattints a friss videókért!

Miért aggódhatnak a Minecraft rajongók?

Mikor még 2002-ben a Microsoft megvásárolta a Rare-t, a fejlesztőcsapat olyan játékon volt túl, mint a Donkey Kong Country és Banjoo-Kazooie sorozat, illetve a GoldenEye 007.Tizenkét évvel később azonban nyoma sincs ennek a Rare-nek. Valami nevenincs sportjátékokat fejleszt a fos Kinectre, amit mindenki gyűlöl.Sokan félnek, hogy a Mojang is erre a sorsra jut majd. A Mojang felelős azért a kockás, építgetős játékért, a Minecraftért és most a $2.5 milliárdért a Microsoft kezére jutott. A Minecraft rajongók a Microsoft Facebook oldalán osztották meg aggodalmaikat: “Ez az egykor nagyszerű cég a Rare sorsára fog jutni és eltűnik a süllyesztőben,” írja az egyik kommentelő. “Ugyanaz fog történni velük, mint a Rare-rel,” mondja a másik. “Jobb, ha vigyáztok rá, különben velük is az lesz, mint a Rare-rel,” figyelmeztet a harmadik.

[testimonial name=”Mojang” quote=”A változás ijesztő, ez pedig elég nagy változás mindannyiunk számára. Bízom benne azonban, hogy ez a változás jó. Minden RENDBEN lesz.” id=”1411933189060-0-3″ title=”Testimonial”][/testimonial]

Szóval van miért aggódni a Mojang rajongóknak. A Microsoft $375 milliót passzírozott ki a Rareből a 2001-es Xbox megjelenés után 1 évvel, és az elején minden csodás volt. Olyan Rare sikerek jöttek, mint a 2006-os Viva Pinata és a korábbi sikerjátékaik folytatása.

2009-ben aztán a Banjo-Kazooie folytatás gyatra szereplése után a Rare-t átszervezték. Számos kulcsfontosságú dolgozó távozott önszántából, vagy a Microsoft segédletével, majd a Rare eltávolodott korábbi címeitől és a Kinect Sportson kezdett dolgozni. Az első kettő még sikeres volt, a harmadik viszont csúnyán megbukott, mely után tavaly májusban ismét 20 fejlesztőt távolítottak el a 150 fős csapatból.

A Microsoft ma már kevesebb hangsúlyt fektet a Kinectre és a pletykák szerint a Rare-nek ambiciózus tervei vannak, melyben a Microsoft teljes támogatását élvezhetik.Az egykori Rare fejlesztő Phil Tossel elmondta, hogy bár a Microsoft nem sokat változtatott a csapaton, idővel mégis eltávolodtak a tradicionális Rare hagyományoktól. A dolgok egyre rosszabbá váltak és kezdett nagy lenni a nyomás. A Microsoft nem volt képes átlátni, hogy mennyi erőforrást és figyelmet kellene nyújtani a Rare részére.”Volt egyfajta általános érzés a csapatban, hogy nem igazán teheted azt, amit akarsz és egyébként nem is bíznak meg benned,” mondta Tossel, aki még 2010-ben hagyta ott a Rare-t, hogy megalapítsa saját stúdióját.

A Rare alapítójaitól, Chris és Tim Stampertől, eltérően, akik egészen 2007-ig a stúdióval maradtak, a Mojang alapítói, beleértve Markus “Notch” Perssont is, az üzlet sikeres lebonyolítása után azonnal elhagyták a cég. A Mojang kreatív csapatának kulcsfigurái viszont nem távoztak, beleértve a Minecraft vezető fejlesztőjét, Jens “Jeb” Bergenstent is.A Microsoft egyébként nem tervez elbocsájtásokat, a Mojang stáb az új vezetés alatt fog tovább dolgozni, írja a cég blogja.

Bár a Mojang hatalmas sikere egyetlen játéknak köszönhető, ettől függetlenül fejlesztenek mást is, például a Scrolls-t, amit egy gyűjtögetős, cserélgetős kártyajáték, amely még mindig bétafázisban van.

A dolgozók bizakodóak és a következőt írták: “A változás ijesztő, ez pedig elég nagy változás mindannyiunk számára. Bízom benne azonban, hogy ez egy jó változás lesz. Minden RENDBEN lesz.”

További Hírek
zelda-breath-of-the-wild
A Zelda: Breath of the Wild vitte haza a Golden Joystick 2017 év játéka címet