Ott vagyunk YouTube-on is. Kattints a friss videókért!
chrono trigger

Chrono Triggerhez hozzányúlni veszélyes mutatvány – nem is jött össze

Az újra kiadott videojátékok ötlete nagyszerű dolog. Természetesen nem csak manapság, de 20-30 éve is születtek tündöklő gyöngyszemek, melyekhez az új generáció nehezen fér hozzá.

Gondoljunk csak a nemrég megjelent Shadow of the Colossus újrakiadásra. Ezeknél a játékoknál az egyik legfontosabb szempont, hogy mély tisztelettel szabad csak hozzájuk nyúlni, hiszen a cím úgy lett legendás, ahogy akkor kijött. Nos, ez nem történt meg a Chrono Trigger PC kiadásával.

Az egyik legjobb leírás a Chrono Trigger PC verziójáról, hogy “A játék úgy néz ki, mintha valaki első alkalommal próbálna egy RPG Maker projektet összehozni.”

A képek magukért beszélnek, ugyanis mint kiderült, a PC port alapjait a játék mobil verziója képezik, annak minden undormányával együtt. Karaktertelen betűtípusok, érintőképernyőre “optimalizált” irányításból felbukkanó elemek még akkor is, ha controllerrel játszol, rendszerablak ugrik fel, ha elnevezünk egy karaktert, és ocsmány, folyós szűrő, ami teljesen szétbarmolja az eredeti játék csodás sprite képi világát.

Ezek összessége nem csak a játék hangulatából rántanak ki folyamatosan, de közben olyan látványt nyújt, ami miatt minden kis részlet elveszik.

chrono trigger

Kezdjük ezzel a képpel, ami a játék korai szakaszából való. Rögtön szembetűnő, hogy az egész egy egybefolyt káosz, de ami még ennél nagyobb szánalom, hogy még arra se figyeltek, hogy a játéktér elemei összeilljenek. Nézzétek meg az erdőt, tisztán látszanak a vágások.

Fontos megjegyezni, hogy ritkán ezek az eredeti játékban is jelen voltak, de közel sem ilyen szemet égetően kiugró módon.

Nézzünk meg egy képet az eredeti játékból:

Mi történt? Ennyire nem érdekli a Square Enix-et a saját játéka, ami egyébként történelmet írt? Az sem világos, hogy miért nem az eredeti verziót írták át PC-re, amikor már egy sima SNES emulátor is képes elfogadható módon felskálázni a játékot

Amúgy a Final Fantasykkel sem bánt mindig épp jól a kiadó. Míg a Final Fantasy 15 egy tökéletes PC port, addig mondjuk a Final Fantasy 7 és 8 PC verziói is tartalmaztak értelmetlen megoldásokat. Gondoljunk csak a MIDI zenére.

A cikk elején tett állítás, miszerint a játékok művészeti értékét meg kell őrizni tehát pont erre vonatkozik. A Chrono Triggert megfosztották minden művészeti értékétől, az új közönség pedig kétlem, hogy meg fogja érteni, mit evett ezen annyi ember anno. Ezért pedig nem az új generációt kell okolni. A sok 4K felbontású és elképesztő effektekkel rendelkező játékok korában még mindig van helye és közönsége a régi stílusnak, de nem így.

Most hogy – bár sajnálatosan negatív hírek okán – ismét a felszínre bukkant a Chrono Trigger, mindenkit arra buzdítok, hogy próbálja ki, de ódzkodjon a Steam verziótól, irány egy SNES emulátor.