Ezt olvasod épp:
Assassin’s Creed IV: Black Flag

Mostanában, hatalmas sajnálatomra, kezd trend lenni, hogy a nagy címeket nem kis késéssel kapjuk meg PC-re. Ez történt a GTA V és jelen teszt alanyával, az Assassin’s Creed IV: Black Flag-gel is, mely a konzolos változatokhoz képes majd’ 1 hónappal később, november 22-én jelent meg Microsoft Windows-ra.

 

Egyszerű Kalózból…

A címből adódóan bárki leszűrheti, hogy ezúttal nem egy indiánnal és nem is egy reneszánsz korban élő assassinnal leszünk, hanem egy kalózzal. Főhősünk Edward Kenway, aki maga is kalóz, nem pedig assassin. Egy egyszerű kalóz, aki az intro során összetűzésbe kerül egy assassinnal. Az első pár percben megismerkedhetünk az irányítással, mely során el kell kapnunk a partra vetődött assassin-t. Az első harcunk és győzelmünk után Kenway belebújik az assassin ruhájába, belecsöppen annak életébe és kezdetét veszi a kaland.

Edwardról azt érdemes tudni, hogy ő a harmadik részben megismert Conor nagyapja, így Haytham apja.

A harmadik részben kiderült hogy Desmond meghalt. Az Assassin’s Creed negyedik részében kiderül, hogy megtalálták a hulláját és DNS-ének segítségével egy olyan céget hoztak létre, ahol a hétköznapi emberek számára nyújtanak kalandokat az animusban. Végül persze kiderül, hogy ez csak egy átverés, de a valódi ok feltérképezését rátok hagyom. A történetben Darby McDevitt bőrébe bújva férünk hozzá a cég összes gépéhez ezáltal információkat tudunk szerezni Desmond haláláról, illetve az assassinok és templomosok közt zajló háborúról.

Na de, térjünk vissza az igazi kalandhoz.

 

Assassin

Régi kis barátunk, a Hidden Blade, bár nem a kezdetektől, de ugyan úgy velünk marad, valamint megkapjuk a harmadik részből jól ismert kötélfullánkot. Ezeken felül tarthatunk magunknál maximum 4 pisztolyt is, és a játék kb. 40%-ánál kapunk egy fúvócsövet is, melybe két féle méreggel ellátott nyíl tehető: egy altató és egy idegméreg, melytől megőrül a célpont és halála előtt elkezdi saját társait csépelni. A harmadik részben el lehetett adni az elejtett állatok bőrét, és bár erre most is van lehetőség, azokat inkább a játék kraftolási rendszerében használjuk fel, melyből életerő növelő páncélt, pisztolytokot, stb. lehet szerezni. A harmadik részhez képest az állatok száma is megnőtt és mivel ezúttal a nyílt víz is a miénk, lehetőségünk van bálnákra és cápákra is vadászni. A belőlük szerzett bőrt is felhasználhatjuk. A harcrendszerben túl nagy változás nem történt, és a játék első két-három órája talán kicsit lassú és felejthető lesz azok számára, akik játszottak az előző részekkel, ugyanis ez az idő nagyjából arról szól, hogy bevezetést kapunk az irányításba, a fegyver- és tárgyhasználatba és a gyilkolás több formájába. Természetesen ezt negatívumként nem lehet felhozni, hisz gondolni kell azokra is, akik most csöppennek bele az Assassin’s Creed világába. Szóval az igazi kaland ezután kezdődik, és arcon csap az igazi Assassin’s Creed hangulat, mely után én személy szerint le se tudtam tenni a játékot. Beszéljünk a játék két fontos területéről, mely a szárazföld és a tenger.

Kezdjük a szárazfölddel.

 

Földön, vízen

A szárazföldön, egyrészt fel kell fedezni a területet, melyet a már jól ismert szinkronizálással tehetünk meg. A szinkronizálással találhatunk palackpostákat, mellyel a történet tovább bontakozik; térképeket, mellyel, ha az adott koordináta környékére hajózunk, sok értékes, érdekes dolgot, illetve kincset találhatunk. Szinkronizálás után rátalálhatunk a boltokra is, ahol kétféle lehetőségünk van: karakterünket érintő vagy pedig a hajónkat érintő fejlesztéseket hajthatunk végre. A fő történetszálon kívül, természetesen, vannak mellékküldetések is. Ezekből kétféle is van: 1. Assassin küldetések, 2. Templomos küldetések (mivel Kenway nem assassin, kapcsolatba kerülünk mindkét csoporttal. A szinkronizálási helyek FAST TRAVEL pontokként is szolgálnak, mellyel gyorsan utazhatunk két pont között (ez a harmadik részben még nem így volt).

Vannak olyan városok is, melyeket csak vízen érhetünk el, és itt rátérnék a tengerre, mely pontosabban a Karib-tenger térsége, így a terület hatalmas. A pálya egyik sarkából a másikba eljutni (teljes sebességgel, leggyorsabb útvonalon) fél óra. A partok mentén találhatunk erődöket, melyeket elfoglalva az a bizonyos térség látható lesz (látjuk az ellenséges hajókat stb.) A térképen nagyon sok apró sziget található, melyeken assassin küldetésekre és úgynevezett, maya kövekre lelhetünk. A maya köveket egy kis puzzle feladvány megoldásával zsebelhetjük be, melyeket összegyűjtve meglepetésben lesz részünk, ugyanígy, az assassin küldetések teljesítésével is jár egy kis meglepetés. Ezeket most nem lőném le. A grafikai megvalósítás döbbenetesen gyönyörű, legyen szó szárazföldről, vagy a tenger hullámairól. A játékban helyt kapott időjárás is és a napszakok is váltakoznak.  Ezeknek főleg a tengeri hajózás során tapasztalhatjuk a hatását, ugyanis viharban nem ajánlatos csatázni, mert a hullámok megvadulnak, dobálják a hajót és forgószelek alakulnak ki.

 

Kalandra, fel

A hajónkat már elég korán megkapjuk, melyen többféle fegyver is található. Ezek és a hajó páncélzata is fejleszthető és lehetőségünk van a tengeren található anyagok begyűjtésével hajónk kinézetén is változtatni. A fejlesztés gyorsan megtérül, ugyanis nem csak a tengeren úszó hulladékokból szerezhetünk nyersanyagot, hanem ellenséges hajók letámadásával és megcsáklyázásával is. Az ellenséges hajók nehézségi szintjét a fejlettségi állapotuk jelképezi, melyről a távcsövünk használatával bizonyosodhatunk meg. A kezdetekkor tehát ne nagyon menjünk neki egy lvl 35-ös hajónak. Az elfoglalt hajókat egyébként különféle módon lehet hasznosítani: javíthatjuk a sajátunkat, szabadon engedve csökkentjük a körözési szintünket, vagy bevonhatjuk azt a saját flottánkba, majd elküldhetjük azokat küldetések végrehajtására a Karib-tenger térségén kívülre is.

Ez is érdekelhet
for honor

A játék folyamán szerezhetünk búvárharangot is, mellyel újabb terület nyílik meg előttünk, a tengerfenék. Ezzel lemerülhetünk úszkálni, kincset gyűjteni. A levegő fogyásán kívül egyéb veszélyek is lesnek itt ránk, például medúzák, cápák, murénák, melyek gondolkodás nélkül ránk támadnak. Innen bejuthatunk kis barlangokba is, ahol csempészáruk ellopásával gazdagodhatunk tovább.

Az irányítás túl sok fejtörést nem okoz, nagyban támaszkodik az elődökre, ám lesz néhány kellemetlen percünk az miatt, hogy a futás egyben automatikus mászást is jelent, így gyakran elkezdünk felkapaszkodni olyan helyekre, ahová nem szeretnénk.

 

Papírforma, és még több

A játék története, a korábbi részektől már elvárható módon, egyszerűen zseniális, a játékélményt nagyban meghatározza, amihez jókora szeletet ad a tengeri kalózkodás is. Erről túl sokat nem írnék, mert minden második mondat spoiler lenne, ezt nektek kell átélni.

A játék összképéhez olyan csodálatos apróságok járulnak hozzá, mint tengerészdalok gyűjtése, amiket a legénységed énekel a hajón, a rejtekhely fejlesztése, például kocsmával, a felfedezés élménye, a tengeri csaták kivitelezése és a hangok. A hangok kivételesen jóra sikerültek: sirályok rikácsolása, a morajló hullámzás, az árboc recsegése, dzsungel majmok üvöltése, tigrisbőgés, nem beszélve a kiváló szinkronokról. A városban is mindenki beszélget, ám ha előrántjuk a fegyvert, mindenki elhallgat és elkezdenek suttogni, vagy ha más módon tűnsz ki a tömegből, például elkezdesz mászni, akkor félbemaradnak a párbeszédek és elkezdik csodálni mászótudományunkat, vagy épp nem tetszésüket fejezik ki. Az interakció tehát páratlan. Ennek tetejébe valós történelmi személyek és helyek kaptak helyet a játékban, mint a hírhedt Fekete Szakáll (Edward Teach) és Havanna. A fontos személyek halálának időpontja és helyszíne is megegyezik a történelmi adatokkal. Végül, szerencsére a fejlesztők ügyeltek a PC változatra, így a harmadik részben fellépő iszonyú akadásokra és erőforrás-használatra ezúttal nem leszünk figyelmesek.

A készítők állítása szerint 80-100 óra játékidővel számolhat az, aki teljes mértékben beleveti magát a kalózkalandba. Az Assassin’s Creed negyedik része tehát nem csak az elvárható minimumot nyújtja, hanem annál sokkal többet, így a Black Flag minden rajongó számára kötelező darab, és annak is nagyon javasolt, aki még nem próbált hasonló stílust, melyben az Assassin’s Creed IV: Black Flag mindenképp 2013 egyik legjobbja.

Előnyök
Hátrányok
Szerinted?
Gáz
0
Imádom
0
Izgatott
0
Nevetséges
0
Szánalmas
0
Szomorú
0
Tetszik
0
Wow
0
Kommentek Megtekintése (0)

Szólj hozzá

Az email címed nem lesz közzétéve.

© PIXELKRIPTA VIDEOJÁTÉK MAGAZIN 2019. MINDEN JOG FENNTARTVA.
Lap Tetejére