Ott vagyunk YouTube-on is. Kattints a friss videókért!
horizon-zero-dawn
A Horizon: Zero Dawn a stúdió eddigi legjobb játéka, amit mindenkinek ki kell próbálnia.

Horizon: Zero Dawn játékteszt

Horizon: Zero Dawn játékteszt
Látvány
95
Játékélmény
94
Hangok és Zene
84
Irányítás
92
Olvasók Szerint2 Szavazat
91
Lenyűgöző látványvilág
Ötletes, jól megoldott harcrendszer
Hatalmas, nyílt világ
Üres és élettelen falvak
Buta és felesleges emberi AI
91
AJÁNLOTT

Poszt-apokaliptikus játék még sosem volt ennyire fura és gyönyörű.

A legújabb PlayStation 4 exkluzív merész ötletéből egy csodás játék született, szerethető karakterrel, nyílt világgal, és jól megoldott harcrendszerrel. A Guerrilla Games által készített Horizon Zero Dawnt öröm játszani.

Az akció játék egy mindenre elszánt fiatal nő, Aloy történetét meséli el, akit születése után ismeretlen okok miatt a Nora törzs kitagadott. Sorsának elfogadása helyett, Aloy a harcba száll a vadonnal, hogy kitanuljon mindent, ami a túléléshez kell, és mire felnő, részt vehessen a The Proving nevű törzsi ünnepélyen, ami egyfajta próbatétel is egyben. Aki a Provingon győzedelmeskedik, annak a törzs megad bármit, amit kér. Aloy eltökéli, hogy kideríti szüleinek kilétét, és hogy miért nem lehetett a Nora közösségének tagja.

A bevezető után a játék világa kitárul elénk, csodálatos robotszörnyekkel, ősi kultúrák romjaival, és rég elfeledett közösségek hátrahagyott maradványaival.

Amint neki indulunk a vadonnak rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy a játék a vadászatról szól. Mindenfelé robotszörnyek ólálkodnak, melyekből több fajta is van, és mindegyiküknek megvan a maga vadászterülete. A szörnyek ellen különféle taktikákra van szükségünk, ugyanis egy íjjal és lándzsával felszerelkezve a tapasztalatainkra és tudásunkra is sokat kell támaszkodnunk.

HARCRENDSZER

A Horizon: Zero Dawn rákényszeríti a játékost, hogy pontos legyen, és megtervezett támadást hajtson végre, ugyanis ha a robotok kerülnek előnybe, akkor nagyon nehéz dolgunk lesz. A Focus néven ismert képességünk segítségével képesek vagyunk felfedezni az ellenfeleink gyenge pontjait, és hogy mire érzékenyek.

Ez a rendszer alkotja a harcok gerincét, és nagyszerű játékélményt nyújt. Minél több robottal végzel, annál nagyon tapasztalatod lesz, és annál gyorsabban végezhetsz velük. Felgyorsul a tervezés és a végrehajtás folyamata is, így a játék egy kiváló tanulási folyamattal büszkélkedhet, ami ritkán válik unalmassá.

horizon-zero-dawn

A fegyvereket elláthatjuk elemi erővel is, ami még nagyobb mélységet ad a harcrendszernek. Gyújtogathatunk és fagyaszthatunk is, így a játék egy igazi akcióorgiává tud válni, de mindig előtérben marad a taktikus megközelítés.

FEJLŐDÉSI RENDSZER

A küldetések elvégzése, és a robotok megölése XP-hez juttatja Aloy-t, amivel nőnek értékeink, és képességpontokat is kapunk. A képességfa kellően kiterjedt, melyen olyan dolgokat találhatunk, mint két nyílvessző kilövése egy időben, időlassítás, sebzésnövelés, stb.

Nem tudtam, hogy létezhet olyan, mint a túl jó harcrendszer, és akció, de a Horizonban ezt éreztem, ugyanis a karakterek és a fő történetszál nem nagyon tud hozzá felnőni, és kissé másodlagossá válik. Főleg azért, mert annak nagy része nem is a robot dinókról szól, hanem más emberekkel való harcokról. Ezek a harcok elég unalmasak, az emberi mesterséges intelligencia nagyon rossz és személy szerint alig vártam, hogy túl legyek rajtuk.

Minél több időt töltünk el a játékban, annál többször vehetjük észre, hogy a Guerrilla Games sok játékból kölcsönzött jó ötleteket, legyen az a Tomb Raider, vagy Uncharted, de ismerős elemek bukkanhatnak fel Far Cry játékokból is, csak itt sokkal átgondoltabb és jobb a megvalósítás. A párbeszédeket mintha a BioWare RPG-k ihlették volna, szóval jó játékmechanikai elemeket helyezett el a Guerrilla a maga stílusában.

horizon-zero-dawn

A világ gazdagsága megkérdőjelezhetetlen, de kicsit más a helyzet, amikor közel kerülünk hozzájuk. A kalandozások során nagyon jó élmény új helyeket felfedezni, új falvakba betérni, azonban semmi sem történik bennük, olyan, mintha csak dísznek lennének ott, a bennük elhelyezett NPC-knek, pedig semmi céljuk nem lenne – hozzájuk szólni nem lehet.

LÁTVÁNY

Amikor azt mondtam, a harcrendszer túl jó, akkor inkább úgy értettem, hogy a játék többi részét nem sikerült arra a minőségi szintre emelni, mint azt, hogy alig várja az ember, hogy visszatérjen a vadonba robotdinókat ölni és felfedezni.

Már csak azért is, mert a világ csodaszép, a nyílt területek hívogatók, mindenfelé völgyek, kanyonok, hegységek, amerre csak a szem ellát. A kontrolleren amúgy a bal felső kis gombocska a Share, amit eddig semmire se használtam, de a Horizonban jó pár képernyőmentés készült. Szinte művészi, ahogy a fák törzsei által megtört hold fénye rávetül a hatalmas gépszörnyekre, és köd száll alá a tájra.

horizon-zero-dawn

A Guerrilla Games eddig is jól teljesített, de csak úgy ismerték őket, mint a srácok, akik a Killzone-t csinálják. A Sony levette a pórázt, és szabadjára engedte a stúdiót, ők pedig megmutatták, mire képesek. A Horizon: Zero Dawn a stúdió eddigi legjobb játéka, amit mindenkinek ki kell próbálnia.

További Hírek
the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild
Az első Zelda: Breath of the Wild kritika az Edge magazintól érkezett, és maximum pontszámot kapott