2018. december 31-i adatok alapján a Sony eddig több, mint 91,6 millió PlayStation 4 konzolt adott már el.
Az nyilvánvaló, hogy minél több részletet és adatot mer valaki elárulni, annál sikeresebbnek és magabiztosabbnak tűnik. A Sony pedig nagyon beszédes mostanában.
A Sony jócskán lehagyta már a Microsoftot a mostani generációban
Az eladásokról szóló információ alapján leszögezhetjük, hogy a Sony nyertes helyzetben van, azonban fontos tény az is, hogy a Microsoft 2015. óta semmiféle konkrét, eladásokról szóló adatot nem hoz nyilvánosságra.
A konkrét eladási számok helyett a Microsoft hozzávetőleges mérőszámokkal szokott dobálózni, hogy úgy tűnjön, a cég nyereséges, és nem mondja el, hogy pontosan hány ember vásárolt Xbox One konzolt, vagy fizetett elő a szolgáltatásaira.
„Továbbra is a felhasználók elkötelezettsége számunkra a legfontosabb mérőszám, így az össz konzol eladásokról nem nyilatkozunk a továbbiakban,” mondta egy Microsoft szóvivő. „A Microsoft 2018. harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében beszámoltunk róla, hogy a gamingből származó bevételek évről-évre 18%-os, a szolgáltatások pedig 24%-os növekedést mutatnak. Az Xbox Live aktív felhasználóinak száma évről-évre 1%-kal nőnek, mely jelenleg 59 milliónál tart. Ezen kívül erős növekedésnek indult a felhasználók Xbox Live-on eltöltött idejének száma.”
Ezekből a számokból semmire nem lehet következtetni azt illetően, hogyan áll az Xbox One, de úgy tűnik a Microsoft nem elég magabiztos ahhoz, hogy pontos, konkrét számokat adjon ezt illetően.
Még jobban látszik a magabiztosság hiánya, ha összehasonlítjuk a Microsoft nyilatkozatát a Sonyéval:
„Boldogan jelentjük be, hogy a PlayStation Network havi aktív felhasználóinak száma folyamatosan növekszik, és 2018. novemberének végére túllépte a 90 milliót,” mondja John Kodera, a Sony Interactive Entertainment elnöke és vezérigazgatója. „Hatalmas köszönet világszerte a szenvedélyes közösségünknek és partnereinknek, akik segítettek elérni a mérföldköveket.”
Tehát a Microsofttól eltérően, a Sony főnökök boldogan és nyíltan beszélnek arról, mekkora is a PlayStation üzletág. Az Xbox One eladásokról utoljára 2016-ban érkezett információ, mely akkor 19,1 millió eladott Xbox One-ról szólt.
Nem valószínű, hogy a Microsoft akár a Sony közelébe tudna kerülne ebben a generációban, az pedig, hogy a Sony ilyen bátran mer konkrét számokról beszélni egyértelműen gyengébbnek tünteti fel a Microsoftot.
Hogy áll a Nintendo?
A Nintendo világszerte eddig 22,86 millió eladott Switch konzollal elég jó helyen van, hiszen ebbe a generációba ő csak két évvel ezelőtt lépett be. Mire a Nintendo utolérheti egyáltalán a Sony-t, addigra az már rég a PlayStation 5 (vagy legyen bármi más a neve) konzollal lesz elfoglalva.
Ahogy a PlayStation 4 jelenleg áll, nagyon valószínű, hogy megdöntheti a Wii 101,63 milliós eladási rekordját. Persze a két konzol egyértelműen nem tekinthető vetélytársnak, ez egyáltalán nem fogja zavarba hozni a Sonyt, ha arról lesz szó, hogy bejelenthetik a rekord megdöntését.
Mi a titok?
A Sony viszonylag olcsó hardverrel és számos csodás, nagyon erős exkluzív játékkal nagy előnyre tett szert a jelenlegi generációban. Nem volt túl sok varázslat, vagy csoda. Egyszerűen a PlayStation 4 olcsóbb és erősebb volt induláskor, mint az Xbox One, és a PlayStation 4 Pronál ez úgy módosult, hogy továbbra is olcsóbb, de még elég erős maradt az Xbox One X elleni versenyben. Az, hogy az Xbox One X a generáció legerősebb konzolja, ilyenkor már senkit sem érdekelt, ugyanis a Microsoft konzoljának komoly gondjai vannak az exkluzív címekkel. Ezt a problémát pedig az, hogy mostantól majd’ minden Xbox játék játszható PC-n is, nem hogy megoldotta, de még tetézte is.
A Sony egyelőre azt csinálja, amihez eddig is értett. Korrekt hardvert árul, amihez a legjobb exkluzív címeket adja. Erről az útról pedig felesleges letérni.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.