A Bioware bevallása alapján az Anthem VIP demó során előbukkanó problémák egyáltalán nem azért történtek, mert alábecsülték az érdeklődést.
Az Anthem VIP demó játékosok súlyos gondokkal kellett szembenézzenek a hétvégén. Nem lehetett csatlakozni a szerverekhez, örök ismétlésbe forduló töltőképernyő, játék közben rángatózott a karakter, új területet soha be nem töltő végtelen töltőképernyő, csak hogy a súlyosabbakat említsem. A Bioware viszont azt már most tisztázza, hogy ezek nem a gyenge szerverkapacitás miatt történtek.
Az élő szolgáltatásokért felelős igazgató elmondta, hogy a kezdetektől fogva volt tervük arra, hogyan kezeljék a folyamatos játékosnövekedést.
“A teljes játékot és a platformot is hónapokon keresztül teszteltük, azonban néhány dolog elkerülte a figyelmünket. Egy valódi környezet sok meglepetést és váratlan hibákat produkálhat,” mondja Chad Roberts.
“Egy spekulációt már most szeretnék cáfolni: nem becsültük alá a szerverkapacitást.
“A stabilitást szem előtt tartva, játékosok számának növekedésével intézkedéseket tettünk a szervereknél. Folyamatosan volt szabad szerverkapacitásunk és ez a jövőben is így lesz. Fontos, hogy a játék minden eleme, minden játékos számára úgy működjön, ahogyan azt mi elképzeltük, ez pedig nem valósult meg a demó indulásakor.”
A fő problémát tehát nem a játékosok száma jelentette, hanem az, hogy ezek a játékosok viszonylag kevés idő alatt, egyszerre akartak belépni a játékba (ami érthető, egy ilyen cím indulásakor.) Amilyen problémákat ez okozott, arra nem voltak felkészülve, mert belső tesztelés során nem jött elő. Ezt azonban folyamatosan vizsgálják és javításra kerül.

Sok olyan játékos is volt, aki bár előrendelte a játékot, mégsem tudták elérni a demót. Ezt a hibát is sikerült orvosolni.
Sokan észlelhették, hogy a karakterük mindig visszaugrál az időben egy kicsit, és Fort Tarsis elhagyása után végtelen töltőképernyőn ragadtak. Ezekről a problémákról a Bioware tudott, előjöttek belső tesztelés során, és javították is, azonban a különböző internetszolgáltatók közt tapasztalható eltérések új problémákat generáltak.
“Őszinte leszek, ez egy kivételesen nehéz eset, és lehetséges, hogy nem tudjuk a hétvége folyamán orvosolni,” mondta Roberts. „Sok játékosnál nem jön elő, és azt végképp nem akarjuk, hogy emiatt mindenkinél probléma jelentkezzen.”
„A rángatózó karakterek és a szerverkéséssel kapcsolatos más problémák orvosolhatók. A hétvégén olyan javításokat fogunk eszközölni, ami ezeket a gondokat megoldja a jövő heti nyílt bétában is, de a legtöbbel megvárjuk a VIP demó végét, hogy ne történjen több gond.”
A gondok ellenére a demó hihetetlenül népszerű volt online. Az Anthemet szombaton egyszerre 300.000 néző nézte, ami több, mint 100 millió percnyi játékmenetet jelent.
Remélhetőleg a február 1-én kezdődő nyílt bétában már minden rendben lesz.
Az Anthem február 22-én jelenik meg PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokon. A játék EA és Origin Access előfizetéssel már február 15-től játszható.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.