A múlt hétvégén az előrendelők kipróbálhatták a Black Ops 4 multiplayer bétáját PlayStation 4 konzolon.
Először is hadd kezdjem azzal, hogy a játéknak kizárólag a multiplayer részét lehetett tesztelni, tehát nem tudjuk még milyen az egyszemélyes mód, vagy a battle royale-os Blackout, illetve a Zombies.
Valószínűleg a legtöbb embert foglalkoztató kérdés, hogy mennyiben más, mint az eddigi CoD-ok. A Black Ops 4 természetesen a Black Ops alcímeket követi, tehát nincs benne futurisztikus elem, vagy falon rohangálás. Nagy hangsúlyt kaptak ezen kívül a karakterek specialist része, amely ugyan már a Black Ops 3-ban bevezetésre került, itt most kicsit továbbgondolták a dolgot.
A meccsek elején mindenki választ egy olyan karaktert, akiknek egyedi képességei vannak. Néhány Specialist képesség a harcászatban segít, például azzal, hogy különleges fegyvert hordhatunk, míg mások a védekezésünkre van jótékony hatással, mondjuk egy hatalmas pajzs lerakásával. Vannak olyan támogató szerepkörök is, akik képesek felfedni az ellenfelek pozícióját, vagy új újraéledési pontokat hoznak létre.
Sejtettem, hogy így lesz, de a béta során be is bizonyosodott, hogy a legnépszerűbb specialist a Nomad volt, aki egy K-9-es kutyával mászkál. A kutya felfedezi a területet, és egy harapással kinyír.
A képességeknek visszatöltődési ideje van, ami halálkor nem resetelődik, így egy meccs során átlagosan az elsődleges képességedet egyszer, míg a másodlagosat több alkalommal is használhatod.
Ami jó hatással van a harcok lendületére, az az, hogy a játékosok kaptak egy gyógyító injekció képességet, ami felváltja az eddigi Call of Duty-k élet regenerációs rendszerét. Ezt nagyon gyakran használhatjuk, csak pár másodperces cd van rajta.
A Call of Duty: Black Ops 4 multiplayer fő játékmódja a Control, ahol kulcsfontosságú pontokat kell birtokolnod, és meggátolni, hogy az ellenfél átvegye ezeket. A csapatok úgy is nyerhetnek, hogy annyiszor ölik meg az ellenfél játékosait, hogy azoknak nem marad újjáéledési lehetőségük. Ez egy teljesen más mentalitást igényel, mint egy sima deathmatch. Itt tényleg csapatként kell gondolkozni, és a taktikus viselkedés vezet eredményre, illetve a Control játékmódban sokkal jobban érvényesül a csapatösszeállítás is, tehát hogy milyen specialistok képezik csapatunkat.
Persze a Tryarch azokra is gondolt, akik az átlagos CoD élményt várják. Chaos TDM néven visszatér a Team Deathmatch is, a Dominationben három helyzetet kell elfoglalni, melyek mindegyike plusz pontokat ad az összpontszámhoz, míg a Hardpointban egyetlen elfoglalható pont van, ám ennek a helyzete folyamatosan változik, így mindig mozgásban kell maradni.
A béta nem futott mindig teljesen simán az alap PlayStation 4-en, Pro-n viszont semmi problémát nem érzékeltem. Az viszont egy pozitív meglepetés, hogy a WW2-höz képest a Black Ops 4 sokkal gyorsabban tölt be, ami arra enged következtetni, hogy a Treyarchnak jól sikerült az optimalizáció. Fontos megjegyezni azért, hogy ez még csak a multiplayer mód, azt nem tudjuk, mit hoz majd technikailag a BR-os Blackout, vagy a Zombies.
Annyi biztos, hogy a Treyarch úgy tudott új dolgokat csempészni a Black Ops új részébe, hogy hű maradt a szériához és jobbá tette azt.
Októberben minden tisztább lesz.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.