Megérkezett a tizenhatodik Call of Duty rész, mely megszabadult az egyszemélyes játékmódtól, cserébe viszont többféle többjátékos módot kapunk, beleértve a hatalmas népszerűségnek örvendő battle royale játékmódot is.
Call of Duty: Black Ops 4 játékteszt – A szokásos többjátékos élmény, és a sokak örömére először debütáló battle royale mód mellett, visszatér a túlélős Zombies opció is.
Multiplayer
A WW2-höz hasonlóan a Black Ops 4 sem használja az élet-visszatöltődést, helyette a játékosoknak kell használniuk a gyors gyógyítást jelentő medkiteket. Ez jó jel, mert, bár ha csak minimálisan is, de taktikai jelentőséggel bír, hogy mikor használjuk el.
Az alapokkal egy ideje nincs gond a CoD-ban, és a futás, fegyverhasználat, illetve a mozgás maga ismét sima és nagyszerű. Ezen felül kétféle, visszatöltődési idővel rendelkező, használati tárgyat is kapunk, ami szintén új szintre emeli a taktikai lehetőségek tárházát.
A scorestreakek sem tűntek el, szóval ha az ellenfél szanaszét büntette már a csapatodat, akkor ismét kap még egy brutális eszközt a kezei közé, amivel még jobban lealázhat. Annyira nem szerettem a Scorestreak rendszer intézményét, és most sem érzem, hogy ezzel „kiegyensúlyozott” előnyhöz jut az, aki kapja.
Mondhatnánk, hogy az idei Call of Duty sok játékból nyúlt jó ötleteket, de ne tegyük, mert nem szép dolog, viszont példálózni fogok.
A Heist például egy olyan játékmód, ahol a scorestreakek, a fegyverek, felszerelések és fejlesztések is megvásárolható módon vannak jelen a meccsekben, pont úgy, mint a CS:GO-ban, annak minden velejárójával, például minden meccsen megtudhatjuk valakitől, mekkora egy kib*****tt nyom***ék az egész csapat, stb.
Battle Royale
Na de, jöjjön a játékmód, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy három nap alatt több, mint $500 milliót hozzon az új Call of Duty, a Blackout, azaz a szuper sikeres battle royale.
88 játékos ugrik a kopterekből a csatamezőre, és utolsó vérig harcolnak egymás ellen, míg végül csak egy marad. A játékmód dinamikájáról a folyamatosan zsugorodó kör gondoskodik, aminek a belsejében kell maradni. Eközben folyamatosan fel kell szerelnünk magunkat a pályán szanaszét szórt fegyverekkel, kiegészítőkkel, elsősegély megoldásokkal.
A Blackoutban a perkek is segítik továbbá a játékost az ellenséggel szemben, például halkabban mozoghatunk, illetve vannak járművek, bár szerény véleményem szerint néhányra ráfér még a finomítás.
A Call of Duty szerencséjére a battle royale játékok nagy része annyira bugos, kidolgozatlan és korai hozzáférésben levő hulladék, hogy egy jól megoldott változattal úgy tudtak azonnal sikerjátékot kiadni, hogy még gondolkodni sem kell. Ez persze nem a fejlesztőcsapatok hibája, kevés olyan független fejlesztő van, akik akkora pénzhalmot tudnak játékokba ölni, mint az Activision.
A Blackout mód előnye a többi battle royale-lal szemben, hogy ez tényleg működik, viszont az új játékmód színre lépésével búcsút kell mondanunk a Call of Duty játékokat a kezdetek óta erősítő, bár az évek során egyre elhalványuló egyszemélyes kampány módtól.
Zombies
A Zombi módról túl sokat nem lehet elmondani. Horda játékmódról beszélünk, ahol körről-körre jönnek a zombik, te meg lövöd őket. Az izgalmasabb zombikra túl sokat kell várni, és nincs a játékmódban túl sok izgalmas perc. Véleményem szerint, aki hasonló játékmódot akar, de sokkal jobb élménnyel, az a Killing Floor-t válassza.
Végszó
Annyi biztos, hogy a Black Ops 4 a játékosok döntő hányadánál osztatlan sikert aratott, hiszem nagyon népszerű a játékosok és a Twitch nézők körében is.
Aki nem szereti sem a battle royale-t, sem pedig a horda módot, azt az egyszemélyes kampány teljes hiánya nehezen fogja bevonzani a játékosok körébe, a többiek viszont egy nagyon jól működő, és többféle többjátékos élményt nyújtó Call of Dutyt kapnak.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.