Az utóbbi évek időben való ugrálása után, a Call of Duty Vanguard idén visszatér a II. Világháborúba.
A játék kampány, illetve többjátékos módját ezúttal a Sledgehammer Games, míg a Zombies játékmódot a Treyarch fejlesztette.
A Call of Duty idén sem nyújt semmi egyedit, és ha eddig nem vonzott a CoD sorozat, valószínűleg ezúttal sem fogja felkelteni az érdeklődésedet.
A kampány rövid, és a gyengébb próbálkozások közé tartozik és a Zombies is a felejthetőbb változat lett. A CoD Vanguardot idén valószínűleg kizárólag a többjátékos mód viszi majd el a hátán.
A Vanguardé a CoD történelem talán lefelejthetőbb kampánya
A kampányok általában nagyon jól kitaláltak, akciódúsak, fordulatosak. Olyan megoldásokat sikerült eddig az egyjátékos módba sűríteni, melyek általában állva hagyják a konkurens próbálkozásait. Ezeken kívül több olyan karaktert is megismerhettünk már, akik sokáig élnek emlékezetünkben.
Ezek közül konkrétan semmit sem sikerült megvalósítani a Vanguardban, és szomorúan jelenthetem ki, hogy ez a CoD széria leggyengébb kampánya.
A II. Világháború vége felé kezdődik a kaland, ahol egy válogatott különítmény tagjai vagyunk. Csapatunk tagjai különféle nemzetek fiaiból és lányából áll. A kampány során megismerhetjük a karakterek hátterét és személyiségét, ugyanis minden küldetés arról szól, hogy mindegyikükkel végig kell tolnunk egy, a múltban játszódó, hozzájuk kapcsolódó pályát. A történetet a jelenben zajló átvezető jelenetek fűzik össze, amely végül a gonosz náci bácsi elfogásában csúcsosodik ki. Ez amúgy a történelem egyik leggagyibb ötlete, végigvezetése és végkimenetele.
A küldetések ettől függetlenül felejthetőek – vannak erősebb és gyengébb pályák, és ezt a felejthető karakterek sem tudják ellensúlyozni. Senki ne számítson semmiféle csavarra, meglepő fordulatra, vagy ötletes párbeszédre.
A fegyverek és a harc ezúttal is rendben vannak, a hangok pedig kivételesen jók. Túl sok kihívásra nem kell számítanunk és nehezebb fokozaton is csak annyi lesz a nehézség, hogy az ellenfelek többet sebeznek, mindenhonnan eltalálnak, mindegy hogy hasalsz, vagy guggolsz, úgyhogy a nehézségi szint növelése csak felesleges időhúzásnak érződik, egyáltalán nem javaslom.
A látvány elmegy, még RTX extrákkal együtt sem tud semmi lenyűgözőt mutatni, a karakterek néha komikusan rosszul animáltak, az arcok lelketlenek, a fények túl kontrasztosak. Összességében egy épphogy jó, közepes látványra számítsunk.
Többjátékos mód
Ezek mellett, a Vanguard még mindig az egyik legjobb FPS élményt tudja nyújtani, és ha te tipikusan csak a multiplayer miatt veszed a CoD-ot évről-évre, akkor igazából idén sem tudsz nagyon mellélőni.
Megjelenéskor, a Vanguardban 16 egyedi pályán tudunk lövöldözni, ami számban ráver az eddigi évek CoDjaira, viszont ez nem feltétlen jelent jót. Néhány meccs után azt kell mondjam, hogy ezek közül egy pár kifejezetten borzasztó, idegesítő és bénán megtervezett, amik szerintem azonnal skip-et kapnak, ha bekerünek a rotába. Van néhány átlagos is, amin semmi említésre méltó nincs, de jól játszható. Nem kell túl nagy hozzáértés, hogy felismerjük azokat, melyek kivételesen jók lettek, mert konkrétan élmény rajtuk játszani, mivel a kialakításuk miatt mindig valami tök jó helyzet tud rajtuk kialakulni.
A Das House például, bár kicsi map, az utóbbiak közé tartozik és mindig tiszta káosz, ami ott zajlik.
https://www.youtube.com/watch?v=EfFU-vxbzd0
A pályák előtt azért még van valami, aminek nem árt jól működnie, hogy élmény legyen a multit tolni – ez pedig a matchmaking. Nem véletlenül emelem ki, ugyanis sajnos ez nagyon nem működik jelenleg.
Idén debütált a Combat Pacing, ami elvileg egy tök jó újítás, gyakorlatban viszont ezt nem sikerült implementálni. Mindegy mit állítasz be, Tactical-t, tegyük fel, mert szeretnél kisebb lobbikba kerülni, a rendszer akkor is bedobál olyanba, amit épp talál. A próbálkozások több, mint felében olyan lobbikban találtam magam, amik a szűrési feltételeknek nem felelt meg.
Ez még a kisebb gond, de van ennél nagyobb is. Ne is számítsunk rá, hogy tudás alapján majd jól pakolja össze a csapatokat a játék.
A bétában tapasztalt borzalmas rongybaba hatást sem sikerült javítani.
Fegyverek tekintetében van egy szép változás. Ezúttal minden fegyveren 70 különféle fejlesztést oldhatunk fel, amik nagy mértékben megváltoztatják a fegyvert. Mármint szép, amíg rá nem jössz, hogy így viszont marhára nem akarsz majd új fegyvereket kipróbálni, mielőtt feloldasz mindent azon, amit használni szoktál. Nekem ez megint egy olyan új tartalom, ami papíron hangzott jól, gyakorlatban inkább idegesítő extra.
Szóval ez a lista elég hosszú. Packet burst problémák, nem létező leaderboard, ritkán működő lobbik, és ez a meccs végi MVP képernyő, amit nem lehet kinyomni, az valami szánalmas jelenlegi formájában.
A Camo kihívás sem működik, de majd ha működik, akkor biztos jó szórakozás 100 point blank kill összehozása minden sniperrel.
Az új tartalmak és a javítások majd nyilván tudják még fokozni a dolgokat, de megjelenéskor ennyit tud a játék.
https://www.youtube.com/watch?v=8swCrPIt4nY
Az új Zombies játékmód majdnem jó lett
A szokásos, körökre osztott játékmód, vagy az Outbreak variáns helyett a játékosok ezúttal objektív alapú küldetéseket kapnak, melyek során bővíthetik a világot és új fejlesztéseket oldanak fel.
A rogue-lite stílusra hajazó próbálkozás során, a sokféle fegyver és képesség miatt, minden egyes meccs egy kicsit más. A megjelenéskor elérhető tartalom viszont annyira semennyi, hogy pár órányi próbálkozás után szerintem nem sok játékos fogy vágyakozni utána.
Nagyjából a 10. kör elérése után már mindent láttál a módból. Megvan a maxos perk, a legjobb fegyó, legendás képességek.
Az objektívák amúgy lehetnek: állj itt három percig és öljél meg mindent, vagy menj erre-arra három percig és ölj meg mindent. Ne feledjük, hogy a Treyarch fejlesztette a Zombies, úgyhogy ez a játékmód tele van még potenciállal. Kap-e a Treyarch lehetőséget arra, hogy tovább bővítse a Zombiest? Ezt sajna nem tudjuk.
Az viszont biztos, hogy a Call of Duty Vanguard sokat fog fejlődni a hónapok alatt, és úgy néz ki, ez már egy trend lesz. Legalábbis a vezető FPS-ek terén. Ez azért sajnálatos, mert egy 20.000 Ft-os játékról van szó, ami, úgy néz ki, hogy ma, 2021-ben, ennyit tud: egy felesleges, felejthető kampány, gyér tartalommal ellátott Zombies, és egy nagyon jó, de sok gonddal küzdő multiplayer játékmód.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.