Az idei év egyik legnagyobb durranása a Destiny 2 lesz, úgyhogy lássuk, mit tudunk eddig.
A Destiny elég megosztó játék lett, ami köszönhető annak, hogy egyrészt nagyon jó lett, másrészt egy teljesen új játék lévén, sok hiányossággal és problémával is küzdött. Mély és komplex, de nagyon rosszul átadott történet, sokáig húzott játéktartalmi frissítések, multiplayer lag és olyan közösségi megoldások hiánya, ami nem nagyon nézhető el egy olyan játéknál, ami ennyire a többjátékos tartalomra épít.
A játék második részére sokan már tavaly is számítottak, de a megjelenés elmaradt, helyette pedig a csapat kiadta a Rise of Iron kiegészítőt. Az eltelt idő remélhetőleg elegendő volt, hogy a Destiny 2 tényleg az idei év egyik legnagyobb dobása lehessen.
Destiny 2 bemutató
A Destiny 2-t egy kizárólag erre az alkalomra rendezett show keretein belül mutatták be május 18-án, Los Angelesben. A Bungie és Activision által rendezett bulin megismerhettük a történetet, és bepillantást nyerhettünk a játékmenetbe is.
Szerencsére a Bungie több kis videóval is készült azok számára, akik nem szeretnék végignézni az 1 órás bemutatót.
Először is, nézzük a bemutatót a játékmenetből, ami bár annyit nem mutat mint a fenti teljes videó, de itt is látható a játékmenet, lövöldözés, fegyverek, a superek, stb.
A következő videó arról szól, mi változott a Destiny 2-ben. Történet, világ, új tevékenységek, új alosztályok, fegyverek, stb.
Egy várva-várt megoldás is bekerül végre a játékba, ami az első részben teljesen érthetetlenül maradt ki, ez pedig a klánok, és az úgynevezett Guided Games.
A los angeles-i bemutatón a játékból mutattak egy filmes trailert is, amiről később esik majd szó.
A Destiny 2 története és világa
Csak úgy, mint a Destiny, a második rész is a távoli jövőben játszódik, az Összeomlás néven emlegetett esemény után. Az Összeomlás jelentette a kísérteties Utazó megjelenése által lehetségessé váló tudományos csodákkal és ipari forradalmakkal tűzdelt Emberiség Arany Korának végét. A Sötétség négy faja minden áron meg akarta kaparintani az Utazó Fényét, mely támadások borzalmakat hoztak az Emberiségnek. A túlélők maradéka az Utolsó Városba menekültek, melyet a halhatatlan Védelmezők vezére, az Élenjáró (Vanguard) az Utazó Fényét felhasználva őriz.
A Destiny 2 története azzal indul, hogy a Cabalok elit osztagának, a Vörös Légiónak vezére. Ghaul nagyúr megtámadja a Földet, pontosabban a Tornyot. A támadás sikerrel jár, az Utolsó Város pedig odavész.
Ghaul bebörtönzi az Utazót, mely által megszakad az összeköttetés közte és a Védelmezők közt. Ez megmagyarázza, miért kezdünk képességek és fegyverek nélkül.
A Bungie elmondása szerint a Destiny 2 a Fényre épül, és arra, mit jelent kiválasztottnak lenni. A Védelmezők kapcsolata a Szellemükkel és ezáltal az Utazóval is magyarázatot kap, és persze az is, miért kell annyira Ghaulnak a Fény.
A Ghaul elleni harcok, és a Fény visszaszerzése során körbejárjuk a naprendszert, mely a Destiny 2-ben négy helyszínt jelent.
Föld
A játékosok ezúttal nem a Régi Oroszországban található Cosmodrome-ot, hanem az európai holt zónát fedezik majd fel, amely egyébként kétszer akkora, mint bármely terület az első részben. Zöldellő erdők, elhagyatott városok és barlangrendszerek jellemzik a helyet, de itt található a Vörös Légió bázisa is, illetve itt kapott helyet a Farm névre keresztelt új közösségi terület is.
Titan
A Szaturnusz egyik holdja egy szárazföldtől mentes, hatalmas vízterülettel rendelkező pálya. A holdon rengeteg arany kori relikviát találhatunk majd. A hely Zavala parancsnoknak, a Titánok vezérének bázisának ad otthont.
Nessus
A Nessus a Destiny 2-ben a Vexek tanyája. Hatalmas kanyonok és színtengerben úszó növényvilág várja a Védelmezőket. A Nessuson található Cayde-6 is, a Vadászok vezére.
Io
A Jupiter holdja az utolsó hely, melyet az Utazó az Összeomlás előtt megérintett. A Warlockok szent területe, emiatt természetesen itt található Ikora Ray, a Warlockok vezére is. A Sötétség serege rója e technológiai vívmányokkal átszőtt vidéket.
Destiny 2 játékmenet, változások és új tartalom
Egész sok minden változik majd az első részhez képest.
- Mindenki nulláról indul, még akkor is, ha áthozza karakterét az első részből. A Bungie által újra álmodott játéktervezet miatt nem lesznek fegyvereink, sem szintünk.
- Az elsődleges, másodlagos, és nehézfegyver helyeket átalakították. Mostantól a játékosok kinetikus, energia, és erőfegyvereket hordhatnak
- A fegyverekre módosítókat helyezhetünk, mindegyiken egy mod hely található majd. Ez még tisztázatlan, lehet, hogy csak kinézetről van szó, nem pedig valamiféle fegyverekre csatolható bővítményekről.
- A védelmi értékek is megváltoztak páncél (armour), ügyesség (agility) és gyógyulás (recover) értékekre. A korábban ismert Intellect, Discipline és Strength értékek eltűnnek.
- A különféle tevékenységek váltása közt nem kell többé az Orbitra utaznunk.
- A játékosok mostantól bárhol megnyithatják a világtérképet, melyen láthatóak lesznek a nyilvános események és a már felfedezett dolgok.
- Az NPC-ktől vehetjük fel a sztori küldetéseket, és egyéb olyan szálakat, melyek további tevékenységekhez vezetnek.
- Az Inverted Spire nevű strike a Nessuson található, mely során a Cabal és Vex seregekkel kell a játékosoknak megküzdeniük.
- A klánok mostantól a játék részét képezik. Ehhez kapcsolódó emblémákat és egyéb dolgokat állíthatunk majd be a klánunknak a játékon belül.
- Csapatkeresőt kap a raid is, mely a Guided Games nevet kapta, de más tevékenységekre is elérhető lesz.
- A Guided Games csak a normál nehézségi szinten lesz elérhető, és bár a raidekhez is kereshetünk csapatot, azok heroic nehézségi szintjéhez már csak előre összeállított csapat szükséges.
- Új tevékenység típusok kerülnek a játékba. Az eddig felfedettek nevei a Story Campaign, Strikes, Patrols, Quests. Public Events, Crucible (visszatérő), Adventures, Lost Sectors, és a Flashpoints (új).
- Az Adventures (Kalandok) mellékküldetéseket az NPC-ktől vehetjük fel
- A Lost Sectors (Elfeledett Területek) név veszélyes barlangrendszereket takar, melyekről szintén NPC-ktől értesülhetünk.
- A Flashpont heti szinten elérhető PvE esemény lesz, Nightfall szintű loottal.
- A Bungie túl sok mindent nem osztott még meg a raidekkel kapcsolatban.
- A Destiny 2 PvP játékmódjai mostantól 4v4 formában zajlanak majd, és egy új Crucible játékmód is jön, a Countdown.
- A PvP-ben mostantól csak az a játékos kap Power Lőszert, aki kinyitja a ládát.
- Megjelenéskor nem lesz elérhető a Privát meccsek létrehozása.
- A Grimoire kártyák is eltűnnek, mostantól a játékból értesülhetünk közvetlenül a történetről.
- A Destiny 2 tevékenységei mostantól dedikált szervereken zajlanak, így az első résztől eltérően nem egy játékos fogja hostolni a tevékenységet. Lesznek azonban bizonyos esetek, amikor szükség lesz peer-to-peer használatára.
Destiny 2 karakterosztályok és alosztályok
Mindhárom eredeti osztály – Hunter, Warlock, Titan – benne lesz a második részben is, és mindegyiküknek lesz több alosztálya is.
Az első részben a játékosok bármikor szabadon cserélgethették az alosztályokat. A három osztályt és a képességfát átalakították. Mindhárom osztálynak van egy egyedi karakterosztály képessége, mely mind a három alosztályban jelen lesz. Ennek két variánsa van.
- A Warlockok egy Örvényt hoznak létre, mely folyamatosan gyógyítja vagy más pozitív hatással látja el a csapattársakat.
- A Titánok Védőfalat húznak fel, mely tökéletes taktikai fedezéket és lőszert biztosít.
- A Hunterek olyan Kitérést képesek használni mely közben visszatöltik fegyvereiket, vagy megnövelik a közelharci energiájukat.
Visszatérnek az ugrálással kapcsolatos képességek is, és az előbbihez hasonlóan, mindegyik alosztályra vonatkozik majd a képesség. A gránáthoz, passzív képességekhez és a superekhez köthető bónuszok viszont csak a specifikus alosztályhoz tartozik majd.
A Destiny 2-ben legalább három új alosztály lesz. Egy a Hunternek, Warlocknak és a Titannak.
- A Warlockok új alosztálya a Dawnblade, mely egy Solar kardot idéz.
- A Hunterek új alosztálya az Arkstriker, mely egy Arc lándzsát idéz.
- A Titanok új alosztálya a Sentinel, mely egy Void pajzsot idéz.
Az új Destiny alosztályok valószínűleg az első játék alosztályait – Hunter Bladedancer, Warlock Sunsinger, és a Titan Defendert – váltják le.
Destiny 2 megjelenési időpont
A Destiny 2 szeptember 6-án jelenik meg PlayStation 4 és Xbox One konzolokon. A PC verzió megjelenési időpontja október 24.
Destiny 2 béta kezdési idők
A Destiny 2-nek lesz béta tesztje is, amelyen bárki részt vehet, aki előrendeli a játékot. A konzolos játékosoknak rendelkezniük kell PS Plus, vagy Xbox Live Gold előfizetéssel.
A Destiny 2 bétája július 18-án kezdődik, de nem mindenkinek. Alább a részletek:
- Destiny 2 beta PS4 előrendelői korai hozzáférés – Július 18. 19:00 óra
- Destiny 2 béta Xbox one előrendelői korai hozzáférés – Július 19. 19:00 óra
- Destiny 2 PC béta – Augusztus vége, pontos időpont még nincs
Az előrendeléseket többféle változatra is le lehet adni, lássuk, milyen kiadásokat kínál az Activision:
Különleges Kiadások: Korlátozott és Gyűjtői tartalmak
- Destiny 2 Alapkiadás
- Dobozos Destiny 2
- Destiny 2 Digitális Alapkiadás
- Destiny 2 digitális változata
- Destiny 2 Digitális Deluxe Kiadás
- Destiny 2 digitális változata
- Expansion Pass (összes jövőbeni DLC)
- Legendary Sword
- Legendary Player Emote
- Cabal Empire Themed Emblem
- Destiny 2 Korlátozott Kiadás
- Dobozos Destiny 2
- Expansion Pass (összes jövőbeni DLC)
- Legendary Sword
- Legendary Player Emote
- Cabal Empire Themed Emblem
- Limited Edition SteelBook Case
- Cabal-themed Collector’s Box
- Cabal booklet
- Cabal Schematic
- Cabal Postcards
- Cabal Military Pawns
- Destiny 2 Gyűjtői Kiadás
- Dobozos Destiny 2
- Expansion Pass (összes jövőbeni DLC)
- Legendary Sword
- Legendary Player Emote
- Cabal Empire Themed Emblem
- Limited Edition SteelBook Case
- Cabal-themed Collector’s Box
- Cabal booklet
- Cabal Schematic
- Cabal Postcards
- Cabal Military Pawns
- Frontier Messenger Bag
- Frontier Kit
- Solar USB charger with light
- Paracord
- Solar blanket
Destiny 2 PC verziója: Blizzard és Battle.net
A Destiny 2 PC-n is megjelenik, amelyről a következőket lehet tudni.
A Destiny 2 PC verziójának a Blizzard Battle.net-je (mára Blizzard alkalmazás) ad otthont. Ha PC-n szeretnél játszani, regisztrálnod kell egy fiókot, és a Battle.net-en levő pénzedből is megveheted a játékot.
A Destiny 2 már előrendelhető a Battle.net-en, illetve annak partnereinél, mint például a Humble-ön.
A Destiny 2 PC verziója nem a konzolos verziókkal egyidőben jelenik meg, hanem később.
A Bungie elmondta, hogy elkötelezetten dolgoznak azon, hogy a Destiny 2 egy kiváló PC-s játék legyen, nagyszerű egér-billentyűzet támogatással, FOV csúszkával, és korlátozás nélküli képfrissítéssel (mely konzolokon 30 fps-re van korlátozva.) A Destiny 2 PC verziója viszont nem alkalmaz majd dedikált szervereket és a fejlesztést a Vicarious Visions végzi.
Természetesen a grafikai beállításoknak és a 4K támogatásnak köszönhetően a játék PC verziója bámulatosan néz ki, de a gépigényről a Bungie még nem osztott meg információkat.
A PC verzióban átállíthatjuk a billentyűzetkiosztást is, és a 21:9-es monitorokat is támogatja majd.
A platform kiválasztásához fontos még tudni, hogy a Destiny 2-ben lesz olyan tartalom, ami kizárólag PS4-en érhető majd el. Ilyen a Retribution nevű Crucible pálya, a Lake of Shadows strike, egy Exotic sniper, páncél és hajó is.
Ezek persze nem lesznek örökre PS4 exkluzívak, a korábban felsoroltak minden platformon elérhetőek lesznek valamikor 2018-ban.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.