Első percek
Nagyon gyors képet tudok festeni a Codemasters legújabb rallyjátékáról, a Dirt Rally 2.0-ról. A menüből pár percen belül a karrier módban találtam magam, ahol kiválasztottam az első lehetőséget, mert gondoltam az lesz a legkönnyebb mód kezdőknek. Azt is gondoltam, hogy majd szépen átvezet minket a játék egy gyakorló, magyarázó, oktató módon, melyeken keresztül jobb képet kaphat az a játékos is a rally hogyanjáról, aki még új a „szakmában.”
Betöltött a pálya, felbőgettem a motort, tökéletesen rajtoltam, majd az első, kanyarnak csak jóindulattal nevezhető, közel egyenes útszakaszon már elvesztettem az uralmamat az autó felett. A kanyarokról ne is beszéljünk. Az autót nagyjából az első kilométer alatt darabokra törtem, többet voltam falon, mint a pályán és konkrétan a pálya feléig nem jutottam el.
Visszabandukoltam a menübe, hogy valamit félrenyomtam, ez nem kezdődhet így…
A valóság
De, így kezdődik a Dirt Rally 2.0. Kíméletlen, kegyetlen, bele a közepébe. Ez itt a rally szerelmeseinek Dark Souls játéka.
Komoly fába vágta a fejszéjét a Codemasters a Dirt Rally 2.0-val, ugyanis az első rész a játékosok nagy részének alapján az egyik legjobb, de az biztos, hogy a Codemaster első, igazi szimulátora. Óvatosan kellett tehát bánni a második résszel, hiszen mindenki az első rész egy fejlettebb és jobb verziójára számított.
A Dirt Rally 2.0-ban az a jó, hogy nagyon érezni, hogy autót vezetsz. Nem csak azért van ez így, mert nyilvánvalóan látod a kocsit, és mész az úton, hanem mert érzed magad alatt a lovakat, a átjön, milyen a talaj, érződik ha esik, ha kapar a kerék, a súlyeloszlást ha lejtőn mész, a fékezéseket. Az irányítás tehát, ha még nem ment volna át, valami elképesztő.
Részletek
Látványban természetesen ugrásszerű változás történt az elődhöz képest, illetve valamikor később érkezik a VR támogatás PC-re. Tekintve, mennyi mindent átad a kocsiból a játékosnak a Dirt Rally 2.0, nem meglepő, hogy nagyon könnyű beleszeretni az autókba. Még azok számára is sokat nyújt a játék, akik egyáltalán nem értenek a versenyzéshez, és már az is hatalmas élvezetet nyújt, ha csak egyáltalán totálkár nélkül végzünk egy pályával (mint én, hello.)
Nem csak a pályán kényeztet minket a játék. A versenyek előtti felkészülés is eszméletlen. Én itt túl sokat nem mertem állítani, cserélni, tesztelni, mert semennyit sem értek hozzá, de az még nekem is átjött, hogy mennyire sokat jelent a gumik helyes kiválasztása. Az sem semmi, hogy plusz teher árán ugyan, de vihetünk magunkkal pótkereket is.
Minőség
Itt nem lehet visszapörgetni az időt, minden hibánkkal együtt kell élnünk. Versenyzés és újrapróbálkozás örök körforgása váltakozik, mígnem mesterei nem leszünk mind az autónak, mind pedig a pályának.
Offline módban is el lehet hülyéskedni, de természetesen online mutatkozik meg a játék teljes egészében. Egyrészt elérhető így a karrier mód, másrészt ott a multiplayer mód, 8 versenyzővel. Ehhez tartozik dinamikusan változó eredményjelző és vannak napi kihívások is.
Külön érdekesség, hogy a pálya talaja folyamatosan változik, és annál jobban „ki van autózva”, minél hátrébb állunk a ranglétrán, mivel így többen mentek már előttünk. Ez nem semmi, azonban meg kell említeni, hogy a Rally játékokban veteránoknak számító Sega már villantott ilyen a Sega Rally Revoban. Lehet nem véletlen a fícsör, ugyanis a Sega Racing Studiót a Codemaster kebelezte be.
Elképesztő munkát végeztek továbbá még a törésmodellezéssel is, és természetesen a törések számtalan módon hatnak ki kocsink viselkedésére is. Ezt azért szerencsére lehet állítgatni, hogy reális törésmodellt szeretnénk, vagy egy kicsit megbocsájtóbbat. Én reálisra tettem, aztán vissza is állítottam gyorsan, de én elég új vagyok ebben a stílusban.
A cikk indítóját ezennel le is zárnám azzal, hogy a Codemasters méltó utódot hegesztett a Dirt Rallynak. A játék minden porcikáján érződik az odafigyelés, a szakértelem és a minőségre való törekvés. Egy hibát tudnék hirtelen felróni: a pályák és a környezetek csekély számát.
Ilyenkor érzem szerencsésnek magam, hogy egyáltalán nem értek az autósporthoz, mert egy ilyen gyöngyszemnél rögtön érződik, hogy annak is bátram ajánlhatom, aki hozzám hasonlóan érdeklődik az ilyen játékok iránt, de semmi tapasztalata nincs benne.
Vér lesz és verejték, de a gyakorlás meghozza a gyümölcsét. Engem nagyon meggyőzött, és szerintem az utóbbi idők egyik legjobb és legélvezhetőbb versenyjátéka lett a Dirt Rally 2.0
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.