A Dolmen egy souls-like akció rpg, mely olyan játékok nyomdokaiban lépked, mint a Surge.
Néhány run után könnyen rá lehet jönni, hogy a hagyományos Dark Souls harcrendszert nagyszerűen ötvözték kidolgozott játékmechanikákkal. A játék története szépen fonódik, és bár van néhány aggasztó, kínos mozzanat, mely a ’90-as évek akciófilmes forgatókönyvét idézi, semmi komoly, amitől eldobnánk a játékot. A crafting rendszer jól megálmodott és kivitelezett, a fejlődés pedig egyértelmű, és átlátható.
Történet
A Souls játékoktól eltérően, a Dolmen nagyon minimális karaktergenerálási lehetőséget nyújt, majd rögtön bedob a sűrűjébe. A világban egy „Control” néven ismert mesterséges intelligencia navigál minket. Egy világban, ahol az emberiség számos bolygót kolonizált már nyersanyag reményében, és ahol a vállalatok génmódosított emberekkel operálnak, hogy túléljék a keményebb éghajlati viszonyokat. A játék címadója egy nyersanyag, a Dolmen, melynek segítségével dimenziók közti kommunikációra lehetnek képesek. A kommunikáció meg is történik, azonban természetesen minden rosszra fordul, és a mi feladatunk lesz, hogy megakadályozzuk a katasztrófát.
A történetet átvezető jelenetek formájában élhetjük át, melyek boss harcok előtt is megjelennek. Ezen kívül találhatunk számos gépet, PDA-t is a világban, melyekből még több dologra jöhet rá az, aki szeret olvasgatni. Főleg itt köszönnek vissza a bevezetőben említett, megmosolyogtató reakciók.
Játékmenet
A játékmenet a Souls játékból már ismert megoldásokkal operál: olyan ellenfelekkel találjuk magunkat szembe, akiktől nagyjából két-három ütést bírunk ki, mielőtt elhullanánk. Itt van még a már jól megszokott stamina, amiből támadunk, védekezünk és kitérünk. A támadásoknak van gyengébb és erősebb verziója, illetve tovább kombinálhatjukat azokat ugrással és sprinttel. Itt soul-ok helyett nanitokat gyűjtögetünk, hogy fejlesszük karakterünket. Ezeket ugyanúgy elveszítjük, ha meghalunk, és megint ugyanúgy, ha visszafutunk holttestünkhöz visszaszerezhetjük azokat.
Az egyik ötlet, amivel megdobták egy kicsit az alap souls-like elgondolást, az az energia csík. Ezt tölthetjük alaptámadásokkal, de elemek elfogyasztásával is, amikre gondolhatunk Estus flaskaként is. Energiából tudunk gyógyulni, de ugyanígy energiát használ az is, ha használjuk lőfegyvereinket, vagy bekapcsoljuk az Energia Módot, ami az elemekkel szembeni érzékenységgel áll kapcsolatban. Energia módban támadásaink enerigát használnak stamina helyett, és attól függően, milyen cuccban vagyunk, ezek a támadások elemi erőt kapnak (tűz, jég, sav.)
Ez egy fontos eleme a játéknak, mivel teljesen mindegy, mennyire pumpáljuk a pontokat a fizikai sebzésbe – ha egy ellenfél egy bizonyos elemre érzékeny, akkor csak azzal fogjuk tudni sebezni. Néhány felszerelésünk is bizonyos elemi erőt támogat majd.
Karakterfejlesztés szempontjából három ágon mozoghatunk – Human, Revian és Driller – melyek az energiát és a lőfegyvereket, állóképességünket és közelharci fegyvereinket, valamint az ellenállásunkat és a megszerzett nanit mennyiségét fejlesztik. Mint említettem, a fejlődési rendszer egyértelmű és átlátható – nincsen semmi trükk, vagy nagyon mélyen rejlő mechanika. Az is tisztán látható, hogy melyik érték milyen irányba fog minket erősíteni. A karakterfejlődéshez használt felhasználói felület letisztult és jól kezelhető.
Látványvilág tekintetében a Dolmen az előző generációhoz tartozik. A játékot Unreal Engine 4 hajtja, és mára kicsit elmaradottnak hathat, de semmiképp sem nevezhetjük csúnyának. Megvan ennek persze az előnye is – a játék többéves vason is simán fut 60fps-sel.
A hangok kapcsán már kicsit rosszabb a véleményem. Azon kívül, hogy a hangeffektek hangosak és fémesek, nem sokat adnak az élményhez, hanem inkább elvesznek abból. Az egyensúlyt megteremthetné a zene, de sajnos a játék zenei anyaga is inkább a felejthető kategória.
… és még
Kicsit hiányolom, hogy érezhetőbb legyen, amikor megütsz valamit. Olyan, mintha csak úgy átsuhanna a támadás az ellenfelen, nincs meg az a visszajelzés, hogy én most eltaláltam valamit. Ennél nagyobb probléma, hogy a hitboxokkal is vannak gondok, szóval olyan támadások is regisztrálódnak, amik vizuálisan teljesen egyértelműen nem találtak el. Minél nagyobb az ellenfél, ez annál rosszabb. Szerintem mára már mind tisztában vagyunk azzal, mennyire frusztráló tud lenni egy souls like az ilyen gondok nélkül is. Ilyennel kombinálva meg aztán végképp ki lehet idegelni bárkit.
A Dolmen rendben össze lett rakva, és minden alap a helyén van, melyet még megspékeltek egy energia rendszerrel, elemi erőkkel és fejlesztésekkel. A sci-fi világban eltöltött néhány óra kicsit enyhíti az éhségünket, amíg várunk a következő Souls nagyfiúra.
A Dolmen PC verzióját a játék hivatalos hazai forgalmazója, a Magnew Kft. biztosította.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.