A Cyberpunk 2077 háromszor gyorsabban veszti el a játékosokat a 2015-ös The Witcher 3-hoz képest.
A CD Projekt RED újonnan megjelent Cyberpunk 2077 RPG-je a megjelenés óta már elvesztette a játékosai 79%-át.
A decemberi megjelenés napján a játékkal csak PC-n egy millióan játszottak. Ez a szám mostanra 225.000-re csökkent. Ez a csökkenés pedig háromszor olyan gyorsan történt, mint a stúdió előző nagy játékánál, a The Witcher 3-nál. Ott a 79%-os hanyatlás csak három hónap leforgása alatt zajlott le.
Persze a játékosbázis csökkenése érthető, mivel egyszemélyes játékról beszélünk, így nem várható el olyan tendencia, mint a többszemélyes játékok esetében. Viszont a nagy világgal rendelkező RPG-khez hasonlítva még így is kemények ezek a számok.
A Cyberpunk 2077 december 10-én jelent meg és a hatalmas várakozást övező játék már annak megjelenése előtt komoly port kavart. Először az okozott nagy izgalmat, hogy rohamokat vált ki az epilepsziával küszködő játékosoknál. A megjelenés után pedig elkezdett omlani minden: a játék minősége rossz volt, számtalan bugot, grafikai hibát jelentettek minden platformon, főleg a PS4 és Xbox One verziók esetében.
A stúdió elismerte, hogy nem volt elég ideje az előző generáció konzolokra optimalizálni a játékot, melyet majd a következő hónapokban pótol számos nagyobb javítás kíséretében. A Sony és a Microsoft is pénzvisszatérítést ajánl a játékért, a Sony pedig egyenesen leszedte a játékot az áruházából.
Emiatt a CD Projekt RED számos tárgyalás elébe nézhet. Egy esetet a new yorki Rosen Law már bíróság elé is tárt.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.