Az AMA Supercross Championship licenszével rendelkező Monster Energy Supercross 2 a Milestone új játéka, melyben a 450SX és 250SX kategóriákban próbálhatunk ki 80 hivatalos versenyzőt.
Bevezető
Az olasz Milestone stúdiónak már szép történelme van hasonló játékokban, amit ezúttal is kamatoztat. A Monster Energy Supercross 2-ben lehet egyszeri versenyeket tolni, de bajnokságokat is indíthatunk és karrier mód is bekerült a játékba. A gyakorlást két külön training mód segíti.
A tudás és a licensz megvan, a játékmódok pedig ígéretesek, azonban a játék sajnos sok tekintetben elmarad a mai versenyjátékoktól, és nem sok változás történt az első részhez képest sem.
Játékmenet
A 21 motorossal induló versenyek egyik legfontosabb pillanata a rajt. Ezt szerencsére akkor is tudjuk manuálisan indítani, ha automata váltáson van a beállítás. Amennyiben a rajtod jó, úgy a pálya hátralevő részén csak saját hibáiddal kell versenyezned, de ha nem, akkor viszont komoly harcokba kell bocsátkozni a 20 másik versenyzővel, és ilyenkor elég zsúfolt lesz a terület. Átlagos játékosként az a tapasztalatom, hogy a jó rajt után lehet nyerni, de ha rossz az indulás, akkor esélytelen feljebb kerülni.
A versenyek közben használhatóak vizuális segédeszközök is, amik mutatják az ideális sebességet, kanyarbevételt, stb. Az ugratók kimenő és bemenő szakaszai kritikusak a lendület és a sebesség megtartása miatt, ezek kitapasztalása viszonylag sok időt vesz igénybe.
Karrier mód
A karrier kezdetekor létrehozhatjuk saját versenyzőnket. Elég kevés lehetőség áll rendelkezésünkre a karakter kialakításához – van néhány arc, de semmilyen vonást nem módosíthatunk, nincsenek csúszkák, de még a karakter nemét sem adhatjuk meg.
Az is fura, hogy a karakternek csak egy nyolc betűből álló nevet adhatunk meg. A karakterünk cuccait egy ideig nem nagyon cserélhetjük, amíg elég pénzt össze nem gyűjtünk. Ez elég sok időt vesz igénybe, ugyanis ahhoz képest mennyi pénz jön be, a cuccok elég drágák.
Két osztály közül választhatunk karrier módban, illetve választhatunk hozzá egy gyártó is, de ez nem sok előnyhöz juttat minket. A lényegi dolgot, azaz a pénzt a szponzorok adják majd.
A szponzorok által lefektett követelmények nem túl érdekesek, vagy sokszínűek, illetve gyatrán szkripteltek. Hiába az egy szponzor kérése, hogy végezzünk legalább a 14. helyen, ha mi elsők is leszünk, akkor is olyat reakciót kapunk, hogy „egy felejthető verseny volt.”
Összességében, a Supercross 2 karrier módján nem sokat változtattak, és felejthető, unalmas játékmódot kaptunk vele.
A kommentátorok Ralph Sheheen és Jeff Emig, akik jól kiegészítik a versenyek hangulatát, azonban a szövegeik sajnos nem túl kreatívak, és elég sok ismétlődő mondat van a repertoárban, ami hosszú távon elég fárasztó tud lenni.
Van azért jó is…
A Supercross 2 legjobb játékmódja a Compound, ahol szabadon gurulhatunk különböző környezetekben. A motorozást jól kiegészíti a játékmód által keltett szabadságérzet, és még eközben is gyakorolgathatunk. Kezdetekben a Compound világa elég szűkös, de idővel egyre kitágul a terület.
Nem vet túl jó fényt egy versenyjátékra, ha a legjobb játékmód pont egy nem versenyes szabadmotorozás.
További pontokat gyűjt a Compund azzal, hogy bekerült egy pályaszerkesztő is, amiket fel is tölthetünk.
A Monster Energy Supercross 2-vel az a probléma, hogy nem pár évvel ezelőtt jött ki. Akkor megállta volna a helyét, manapság azonban mind megjelenésében, mint játékmenetében nagyon kevés, és nem sok olyan értéket tud felmutatni, ami megfogná a játékost.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.