Nem sokat szórakozik a Monster Energy Supercross, ugyanis a játék rögtön behajít minket a pályára, és sok szerencsét kívánva útunkra enged. Semmi oktató mód vagy szájbarágós részletek – induljon a verseny.
Meg is van az eredménye – a verseny végére, meglepődésünkből felocsúdva vesszük észre, hogy mennyire megaláztak, ami csalódott versenyzőnkön is meglátszik. Ennek ellenére, lehet hogy ez a legjobb módja annak, hogy bemutasson a játék mindent, amire számíthatunk, ugyanis a Supercross nem egy könnyed móka.
Nincs gyakorló mód, vagy szabad futam, hogy közelebbi ismeretséget kössünk a 19 pályával, vagy a motorokkal – az egyetlen módja a tapasztalatszerzésnek, ha elindulunk a Career, Championship, single event, vagy time trials játékmódok valamelyikén.
A Championship mód a 2017-es Supercross szezon 22 versenyzőjét vonultatja fel, de a játék legjobb része a karrier mód, ahol saját versenyzőt kreálunk, akivel a keleti, nyugati 250SX osztályokban bizonyíthatunk mielőtt áttérünk a 450SX osztályra. Sajnos a magyarázatokkal továbbra sem bőkezű a játék, a menü pedig korántsem nevezhető felhasználóbarátnak.
Ez csak azért baj, mert néhány dologról lemaradunk, ha nem mélyülünk el jobban a menürendszerben. Ilyen például az, hogy amúgy nagyon jól személyre szabható és sokkal hivatalosabbá tehető minden verseny a selejtezőkkel és több futamos versenyekkel – ez azonban nincs a szemünk elé tolva, pedig sokat ad a játékélményhez.
Sajnos a karaktergeneráló képernyőn sem fogunk órákat eltölteni. A 10 válaszható arc közül kétlem, hogy bárki is szívesen választana magának egyet. Értem én, hogy nem nagyon fogjuk látni az arcunkat, de akkor meg egyáltalán minek bajlódtak karaktergenerálóval.
Szerencsére ezt ellensúlyozza a cuccok mennyisége. Sok féle sisak, ruha, csizma, stb. található, melyek nagy része a játék elején korlátozva van, de ahogy haladunk előre a karrierünkben és kapunk jobb szponzorokat, úgy oldódnak fel a cuccok is.
A puritán karaktergeneráló után motort válaszhatunk, mely mindaddig hű társunk lesz, míg elég pénzt versenyzünk össze egy jobb mocihoz. A felszereléshez hasonlóan a motorokat is egész jól személyre lehet szabni, de a karrier módban a cuccaink arra a szponzorra korlátozódnak, akinél vagyunk.
A Supercross próbál valósághű versenyjátéknak mutatkozni, mely egész jól sikerül neki. Úgy tud szakmailag korrekt maradni, hogy közben könnyen érthetően adja át az infót a játékosnak. Kétféle fékezési lehetőség van, illetve helyezgethetjük testsúlyunkat is, a siker pedig abban rejlik, hogy meg tudjuk-e jósolni a kanyarokban és ugratókban a helyes sebességet és testhelyzetünket.
Amennyiben nem érdekel annyira, hogy minél realisztikusabb legyen a játék, és csak szórakozni akarsz, a versenybeállítások menüben egyszerűbbé tehető a játék. Beállítható például félautomata, vagy automata váltás és állítható a fizika is.
A játék online verziója is sok kívánnivalót hagy maga után, kezdve például azzal, hogy nincs matchmaking rendszer, így mindenféle tudású játékos kerül össze egy versenybe, aminek kimenetelét gondolom nem kell részletezni, de legalább maga a verseny simán futott, kapcsolódási hibák nélkül.
A játékmenetet illetően is akadnak problémák. A versenyek elején például igen gyakori, hogy lezuhan az fps, illetve olyan is előfordult, hogy a gép által irányított versenyző bukott egyet, majd a rendszer előrébb rakta ki őt a pályára, mint ahol esett.
A Supercrossban helyt kapott egy jó kis pályatervező is, mely egy gyorstalpaló videóval kezd, hogy tudassa velünk, hogyan működik a rendszer és elmagyarázza az alapokat. Nyolc stadion közül választhatunk, melyek közt találunk hatalmas fedett pályásokat és kisebb pályákat is. Rajtkapukból, ugratókból, hidakból és kanyarokból is sokféle van, az elkészült pályákat pedig fel is tölthetjük az internetre.
A Monster Energy Supercross nagyon közel van egy tökéletes motocross játékhoz, de a kis hiányosságok, bonyodalmas felhasználói felület és kisebb irányításbeli gondok okozhatnak azért fejfájást.
A Monster Energy Supercross PlayStation 4 verzióját a játék hivatalos forgalmazója, a Magnew Kft. bocsátotta rendelkezésünkre.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.