A Battlefield következő része az első részből tanulva lép a Második Világháborúba.
A DICE elmondása szerint a Battlefield 5 több akar lenni, mint egy sokadik Második Világháborús játék, ami elsőre egy bitang nagy marketing szövegnek hangzik, de ki tudja – lássuk, mire számíthatunk:
Az egyszemélyes kampány a 2. VH kevésbé ismert küldetéseire kalauzolja a játékosokat
Bár a DICE nem mondta ki nyíltan, valószínűleg nem számíthatunk a népszerű csaták, mint például a normandiai partraszállás átélésére a Battlefield 5-ben. A csapat ehelyett olyan történeteket szeretne elmesélni, melyeket a filmek és játékok eddig nem nagyon érintettek. Erről még nem sokat tudunk, de kampány a ‘háborús történetek’ nevet viselő küldetéseiben a Battlefield 1 felépítését emeli át. Az egyetlen dolog, ami kiderült, hogy ebben egy olyan fiatal ellenállót alakítunk, aki az 1943-as Norvégiában „elképzelhetetlenül nagy árat fizet, hogy megmentse családját.”
A csapat nagyon mélyen beleásta magát a történelembe, hogy olyan történeteket találjon, melyek az eredeti Battlefieldben nem szerepeltek, és hogy olyan élményt nyújtson a játékosoknak, mely után úgy érezhetik, „sikerül a háborút egy más szemszögből is megismerni,” mesélte Lars Gustavsson.
Az erődítmények és a pálya változásai sok pluszt adnak a többjátékos módhoz
Az erődítmények egy teljesen új megoldást jelentenek, melyek segítségével növelhetjük annak esélyét, hogy megvédjük és megerősítsük a kulcsfontosságú pozíciókat. A 2. VH nagyrészt a helyzetek és a fontos pontok megerősítéséről szólt, a játékosok pedig ezt különféle megoldásokkal tapasztalhatják meg. Körbeépíthetünk házakat, homokzsákokból épült védvonalat emelhetünk, elhelyezhetünk szögesdrótokat, vagy akár árkokat áshatunk a tankok ellen.
A Battlefield 5 minden karakterosztálya képes lesz építkezni, azonban a támogató osztály sokkal jobb lesz ebben – jobb és hatékonyabb dolgokat építhetnek.
A Battlefield 5 fő témája a háborús zóna átváltoztatása lesz. A helyhez kötött fegyverek, mint például a légvédelmi-, vagy a tankok elleni ágyúk a járművek hátához erősíthetőek, mellyel átpozicionálhatjuk őket, hogy hatékonyabb védelmet nyújtsanak. Ez főleg akkor jön jól, ha egy pilóta megtudja az egyik ágyú helyét, és emiatt máshonnan próbál támadni.
A Support és Medic képességek nagy része mostantól mindenki számára elérhetővé válik
A Battlefield 5-ben a fejlesztők nagy energiát fektetnek abba, hogy a játékosok a csapatjaikkal maradjanak. Sok változtatás erre ösztökéli majd a játékosokat, de az egyik változtatás kifejezetten emiatt történt: a játékosok mostantól a saját csapatukban feléleszthetnek másokat.
Ez annyit tesz, hogy ha a csapatoddal maradsz, attól függetlenül, hogy milyen karakterosztályt játszol, feltámaszthatod társaidat. A Medicek maradnak az egyetlenek azonban, akik gyógyíthatnak is, és ha ők támasztanak fel, akkor teljes életerőt kapsz, illetve mindezt gyorsabban teszik. Más osztályok lassabban támasztanak, és a teljes életerőd csak egy bizonyos százalékát kapod vissza. A játékosok saját életerejüket visszatölthetik ugyan, de csak kis mértékben .
A feltámasztásba próbáltak egy kis csavart tenni, mégpedig azzal, hogy mostantól közelről látod annak arcát, aki feltámaszt, így ez a folyamat egy kicsit személyesebb vonzatot kap.
A halál után már nem a teljes térképet látod, hanem a csapatodra közelített állapotot, ez szintén arra ösztönöz, hogy valamelyikükhöz közel éledj újjá. Hasonló változtatások történtek annak érdekében, hogy a támogatói szerepkör nagyobb hangsúlyt kapjon. Az erődítményeknél szinte elengedhetetlenek, és a lőszerek komoly korlátozásai miatt muszáj lesz egy supporthoz közel lenned, hogy újra ellásson munícióval.
Daniel Berlin tervező elmondta, hogy ez főleg annak érdekében van, hogy szüneteket képezzenek a háborúk közben, mely során taktikai döntéseket lehet hozni a következő akció végrehajtása előtt ahelyett, hogy folyton rohamoznánk valamit.
Visszatér az Operations és kap egy nagyon fontos változtatást
A Battlefield 1 egyik népszerű módja az Operations volt, amely most visszatér, azonban kap egy nagyon fontos csavart: az operation nem minden állomásán lesz ugyanaz a támadás és a védekezés célpontja.
A mostantól Grand Operations néven futó játékmód ezután is történelmi összecsapásoknak ad otthont, azonban most több módja lesz és lesznek egyedi szabályok.
A Grand Operations négy részből áll, azonban ha nem lehet eldönteni a csata kimenetelét, jön egy utolsó, a Final Stand, ahol mindkét fél korlátozott erőforrásokkal rendelkezik. Nincsen újjáéledés (kivéve ha egy csapattag felszed), a nyomás hatalmas, a lőszer pedig korlátozott. Egy tárral indulsz, és csak az elhullott katonákból szedhetsz utánpótlást.
A megjelölés rendszert átalakították, és más megoldások is születtek a stratégiai lehetőségek bővítésére
A többjátékos játékmód a stratégiáról szól. Az ellenfél megjelölése mostantól nem annyiból áll, hogy rácélzunk egy területre, megnyomjuk a gombot és bízunk benne, hogy a játék kiszúr nekünk valakit ott, akit egyébként szabad szemmel nem is látunk. A Battlefield 5 ezt sokkal realisztikusabban teszi.
Például láthatjuk ha a sűrű aljnövényzet változik, mozog és lelapul egy másik játékos útjában. Ezt egy mesterlövész nagyon könnyen kiszúrja majd, de ugyanígy leleplezi magát a fűben megbúvó mesterlövész is, ahogy lelapítja a növényzetet.
Már egy ideje megvan a lehetőségünk, hogy sprintből rögtön kúszásba vágjuk magunkat, azonban a BF5-ben ez most sokkal természetesebben működik, és taktikailag is fontos szerepet kap. Kúszás közben hasról a hátunkra gurulhatunk, hátrálhatunk, és például célozhatunk a lábunk közt is.
A tűzharcokat, és a fegyverhasználatot is átalakították. A fegyverek földre támasztása egyszerűbb és természetesebb lett, és visszatért a golyók átütési képessége is, ráadásul attól függően, hogy milyen kaliberű a lőszer. Daniel Berlin elmondása szerint egy földhöz támasztott LMG képes darabokra szaggatni egy kunyhót.
Újdonság a Combined Arms néven futó, lazább többjátékos mód
A Battlefield online játékmódja elég stresszes tud lenni, így kapunk egy új játékmódot is a Battlefield 5: Combined Arms-t.
A négyjátékosra tervezett co-op játékmód a játékosok számára egy lazább játékélményt nyújt, amelyben főleg a hétköznapi BF játékosok érzik majd jól magukat, de hidat is képezhet az eredeti multiplayer mód közt. A Combined Arms egy küldetésgenerátort kap, mely segítségével a játék mindig új küldetéseket készít majd.
Sok energiát fektettek, hogy minden sokkal természetesebbnek hasson
A fentiekhez hasonlóan a mozgás is sokkal természetesebbnek tűnik. Az animáció során komolyan foglalkoztak a lábmunkával, már említettem a lelapuló füvet, de a katonák is reagálnak a környezeti változásokra. Mély vízben például kiemelik a térdüket futás közben, vagy ha egy akadálynak rontunk futás közben, akkor a testüket kicsit elfordítják, hogy tompítsák az ütközést.
Mostantól hasonlóan dinamikusan viselkednek a robbanások és a rombolás is. Egy házban történt robbantás után például kifelé szállnak a törmelékek, míg ellenkező esetben befelé, és az épületek is képesek összedőlni egy bizonyos mennyiségű pusztítás után.
Ints búcsút a Premium Passnak, a BF5 minden alapvető szolgáltatása ingyenes lesz a játék megvásárlása után
Az EA végzett a Battlefield Premium Passzal. A Premium Passszal a korábbi részekben előfizethettél új tartalmakra már a megjelenés előtt, ám a BF5 szakít ezzel a hagyománnyal és minden tartalom ingyenessé válik, miután megvetted a játékot. Nem kell fizetni kiegészítőkért, DLC-kért, így vége a közösség felosztásának.
Lesz viszont egy Tides of War névre keresztelt szolgáltatás. A játékban rengetegféle karakterfejlődési és egyedi szájízre alakítható dolog lesz, melyek nagy részét a Tides of War szolgáltatáson és az ehhez kialakított rendszeren keresztül érhetjük majd el. Lehet például egy saját, egyedileg megtervezett, katonákból álló csapatunk.
Ebben lesznek kihívások, korlátozott ideig elérhető jutalmak, rengeteg személyreszabhatósági lehetőség, illetve játékban elérhető fizetőeszköz. Azt még nem tudjuk, hogy ezt a fizetőeszközt ki lehet-e váltani valódi pénzzel, de valószínűsíthető, hogy az EA így próbálja majd pótolni a Premium Pass kiírtásával járó űrt.
A Tides of War által felelős Ryan McArthur elmondása szerint ez a szolgáltatás lehetővé teszi a „folyton változó játékmenetet,” és a háború alakulása formálja majd a játék eme élő szolgáltatását. Lesznek majd új kampány küldetések, új pályák és új játékmódok, melyek alapját mind a valódi 2. VH szolgáltatja.
Végül pedig a játék megjelenése
Nem kevésbé fontos információ, hogy a Battlefield 5 október 19-én jelenik meg, de a Deluxe verziót vásárlók már október 16-án játszhatnak, míg a EA ‘Play First’ és az Origin Access szolgáltatásokon keresztül a játék Xbox One és PC platformokon már október 11-től elérhető lesz.
Számíthatunk bétatesztre is, de erről nincs még infó, azonban még több dolgot megtudhatunk az idei E3-on, ahol ki is lehet majd próbálni a játékot. A trailer vége és a logók alapján nagyon úgy néz ki, hogy a játék az Xbox-ot választotta fő platformként, de természetesen PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokra is jön.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.