A Resolutiion olyan jővőben játszódik, melynek elvont világában nagyon könnyű elveszni.
A Monolith of Minds csapatot csak két fivér alkotja, de olyan elbűvölő terméket dobtak a piacra, mely a Journey, vagy a Below varázslatos megoldásaival vetekszik. A játék egyrészt felfedezésről szól, de vannak benne a Hyper Light Drifterhez hasonló elemek is. Ne tévesszen meg senkit a hasonlítgatás, a játék ugyanis megáll a saját lábán ezek nélkül is, és képes egyedi élményt nyújtani.
Rejtélyek Világa
A Resolutiion világát temérdek rejtély szövi át. A játék története az utazás végéig megoldatlan marad. Teljesen sosem leszel képes megérteni, vagy felfogni a világot, vagy annak történelmét. Mindenhol infomorzsákba botlasz majd – felfedezések, vagy párbeszédek során – melyekből kiderül, hogy ez a széthullóban levő világ nem volt mindig ilyen. A világban található lények látszólag mindenféle cél nélkül bolyonganak, és úgy beszélnek, mint egy elromlott gép. A bossok hasonlóak, viszont ők megjegyzéseket tesznek a karakterünkre, miszerint ő valamiféle gyilkos, és nem is teljesen embern, hanem valamiféle kiterjesztett lény. Az utunk során minket elkísérő mesterséges intelligencia is a karakterünk fájdalmairól beszél.
Amennyiben világosan érthető történetmesélésre számítasz, ahol mindenre fény derül, a Resolutiion csalódást fog okozni. A játékban a történet minimalista és nagyon elvont, ami nagyban hozzájárul a játék világához.
Végeláthatatlan Sivárság
A fejlődés a játékban főleg felfedezés központú. A területeken bolyongva számos NPC-vel beszélhetünk, új utakra találunk és a pálya részleteit bővíthetjük. A pályák nagy részét többször is meg kell látogatni, ami metroidvania hatást kelt, és elsőre elég nyomasztó lehet.
A harc, bár hack’n’slash módon zajlik, viszonylag lassú tempójú, és megfontoltságra sarkall. Ha csak gombokat nyomogatva akarsz átvágni az ellenségeken, biztosan elbuksz. Ehelyett jobban jársz, ha a sebzés után kicsit hátralépsz és megfigyeled az ellenfelet.
Utad során új képességekre teszel szert és új fegyvereket szerzel. Ezeket használhatod támadólag, de védekezőleg is. Figyelni kell az energiacsíkot is, ami elég gyorsan tud fogyni. Még ha képességeket nem is használsz, néhány ütés és kitérés után kimerülten találod magad, ami szintén hozzátesz a játék kicsit stratégia központú megközelítéséhez.
A Lenyűgöző Romlás
A Resolutiion a környezeten keresztül elég erősen épít a feszültségre és az érzelmekre. A legjobb példa erre a játék audiovizuális felépítése. A minimalista pixelart és a színek, illetve stílus gazdagsága csodás eszközök ahhoz, hogy lenyűgöző területeken kalandozhassunk. A gyárak maradányai otthont adnak a mostanra szellemként bolyongó mesterséges intelligenciának. Sok hasonlóságot lehet felfedezni olyan mesterművekkel, mint a Dune vagy a Blade Runner.
A Monolith of Minds a Resolutiion zenéjét “badassemotional cyberpunk soundtrack” -nek titulálta, ami sokat elmond az anyagról. A zene nagyon ütős és fülbemászó. Az elektronikus ütemek jól egészítik ki a grafikát, és segít teltebbé tenni a világot.
A Resolutiion nagyon megosztó játék és egyáltalán nem való mindenkinek, és nem is akar szólni mindenkihez. Elsőre gyors, akciódús játéknak tűnik, pedig nagyon nem az, és nem is szabad így játszani. A lassú, megfontolt játékmenet örömmel ajándékoz meg, magával ragad a világ és a hangulat, a harc pedig kihívásokkal teli és stratégiára van szükség.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.