A Capcom közzétette egy 20 éves útmutatót, melyet a mai napig használnak a Street Fighter karakterek létrehozásánál.
Toshiyuki Kamei, a Capcomtól a múlt hónapban megrendezésre került GDC-n mesélt arról, milyen irányból közelítették meg a Street Fighter 5 látványvilágát. A beszélgetés során említette meg a 20 éves dokumentumot, ami még abból az időből származik, amikor a Darkstalkers is született.
A dokumentumot a legendás Capcom művész, Akira „Akiman” Yasuda szerkesztette, akinek az volt a célja, hogy megismertesse a többi Capcom művésszel a túlzásokkal operáló anatómiai megoldásokat. Ezt az útmutatót használták, hogy jól kinéző pixel-art megjelenést biztosítsanak.
A Capcom most ebből a dokumentumból osztott meg másolatokat a honlapjukon, melynek borítóján a Darkstalker sorozatból ismert Demitri látható.
„Magyarázatokat és szabályokat tartalmaz az izomzatra, és a karaktervázakra,” mesélte Kamei.
„Ha az izomzat ezen részeit eltúlozzuk, akkor az jól fog kinézni, vagy ha egy másikat keskenyebbre veszünk, akkor könnyebb azt a részt vizuálisan kommunikálni. Sokféle szabály született.
„Bár ez az útmutató már 20 éves, a mai napig felhasználjuk a benne található információt, hogy mi fontos, és mi nem.
Kamei tovább magyarázta, hogyan használták fel ezeket az információkat a Street Fighter 5 karaktereknél.
„Mikor szemből nézed a karokat, a szabály az, hogy a felső karnak vékonyabbnak kell lennie, mint az alkarnak,” magyarázza. „Mikor azonban oldalról nézed ugyanazt a kart, az alkarnak keskenyebbnek, a felkarnak pedig szélesebbnek kell kinéznie.
„Ezt a szabályt követve gyorsan leszűrhetők olyan információk, hogy hogyan nyújtja a karakter a karját, hogy egyenest üt-e, vagy felütést.”
A Capcom kísérletezett egy fotórealisztikus kinézetű Street Fighter 5-tel, melyben valósághű arányokkal dolgoztak, de ez megnehezítette a játékot, így maradtak az elnagyolt, túlzó stílusnál.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.