Zombikat ölünk, három másik csapattársunkkal, különböző helyszíneken. Harmadik személyű Left4Dead, vagy valami több annál?
Könnyű a Valve klasszikusára asszociálni a World War Z játékmenetét látván, de miben tud friss, vagy jobb lenni a World War Z? Négy különböző helyszínen kell a túlélők egy csoportját biztonságba juttatnunk. A kampány 11 küldetése is ezen az elven alapszik, és a fő tevékenységünk az lesz, hogy temérdek mennyiségű zombit kell legyilkolnunk, akik a falon felfele, a falon át, sikátorban vagy nyílt utcán rontanak ránk.
Minden pálya elég sokszínű, így a területekre nem lehet panasz. Vannak olyan pályák is, ahol egy területet kell megtartanunk. Ilyenkor további védelmi felszerelést kapunk, mint az elektromos kerítés, vagy ágyútorony.
Az „átlag” zombikon kívül vannak különleges esetek is. Van, aki bikaként ront ránk, felöklelve, amíg valaki le nem szedi, van a minden zombis játékban megjelenő Screamer, aki a többi császkáló figyelmét vonja ránk, ha nem öljük meg időben, de gázfelhőt eregeti zombik is megkeserítik majd az életünk. A legparább viszont a creeper, aki egy sötét sarokból veti rá magát arra a játékosra, aki legelőször belép a szobába.
Minden küldetéskor tehetünk valami mást is a lövöldözésen kívül. New York metró aluljáróiban például egy holttesttől kell megkaparintanunk egy kulcsot, amit mérgező gázfelhő nehezít. Oroszországban néhány kapcsoló jelenti a kiutat. Túl sok meglepetés nem vár a játékban, viszont az fontos, hogy a zombik hordája nagyon jól néz ki a World War Z-ben, és mindenféle akadás nélkül képes lekezelni a játék ezt.
Természetesen a játék a co-opra van kihegyezve. A World War Z minden mozzanata egy olyan kar, ami megvakarja a Left4Dead folytatása után áhítozó, viszkető testrészeinket. Az újdonság varázsa ezt meg is teszi egy ideig, azonban a játék kevés részén érezzük, hogy 2019-ben járunk. Fura animációk, elég rossz színészkedés, borzasztó fegyverhangok kísérik végig a túléléssel eltöltött óráinkat. A mesterséges intelligencia van, hogy tudja, hogy valami vár a következő szobában és már az előző teremből elkezdi lőni a lényt.
Ez nem jelenti azt, hogy a World War Z rossz játék lenne. Épp ellenkezőleg – teszi a dolgát. Haverokkal egy pár kör zombiöldöklés, amikor már semmi komolyba, vagy hosszantartó dologba nem akarunk belekezdeni. Úgy tűnik, a zombik hordáinak különböző módokon való lemészárlása még mindig kielégítő.
A játék élettartamát hivatott kitolni az öt játszható karakterosztály is: Gunslinger, Exterminator, Slasher, Fixer és Medic. Minél többet használjuk valamelyiket, annál több képesség válik elérhetővé az egyébként hirtelen meglepően korrekt nagyságú képességfán.
A kampány bemelegítésnek jó, és nagyjából 7 órát vesz igénybe, hogy végigvigyük. A Sabre Interactive már most elmondta, hogy jönnek majd új pályák és egy horda módos túlélő játékmód is. Talán a legfontosabb rész, hogy a World War Z tényleg nem akar több lenni annál, ami: egy szórakoztató, haverokkal játszható zombi öldöklés.
Mit gondolsz?
Szeretnénk tudni a véleményedet. Írj kommentet.