Bizonyos értelemben a Warmind képes érdekességet hozni a Destiny 2-ben, másrészt viszont még mindig küszködik azzal, hogy egy letisztult élményt nyújthasson.
Kaptunk új, titkos felfedezni valókat, új fejlődési lehetőségeket kapott a PvP és a Pve is, és bővült a történet is. A power levelt növelni viszont most még frusztrálóbb, mint valaha.
Értelmetlenül könnyű feladatokért nagyszerű jutalmak, míg a kínkeservesen elvégezhető tevékenységekért semmi értelmeset nem kapunk. A jutalmi rendszer tehát elég felemás érzéseket kelt bennem. Mivel továbbá az új raid, illetve az Escalation Protocol névre keresztelt horda játékmód elég esélytelen 350-370 szint alatt, felmerül a kérdés: vajon mit lehet csinálni most a játékban?
Történet
A kiegészítőt a story móddal kezdjük, ahol megismerjük Ana Bray-t. Ő a Marson próbálja lerántani a leplet családi titkairól. Az öt küldetés teljesítése nagyjából két óránkat emészti fel, amiből kettő amúgy visszatér mint strike, szóval ezen a fronton túl sok újdonságot nem találunk. Aki pedig PC-n vagy Xbox-on játszik, még rosszabb hír, hogy az egyik Strike csak PS4-re érhető el egy jó darabig.
A történetet még mindig nem fogja össze semmi, azonban reménykedek, hogy egyszer összeérnek majd a szálak, és valami epikus dolgot kapunk, illetve megértjük, hogy mit miért lövünk azonnal arcon. Anáról és a Warmindról a továbbiakban az Adventures tevékenységek során tudhatunk meg többet. Ez által olyan helyszínekre jutunk el, ahová egyébként nem biztos, hogy betehetnénk a lábunk, és elkezdhetjük megoldani a titkos dolgok egyikét, a Lost Memory Fragment-eket. Ezeket a szükséges elemi típusú fegyverrel tudjuk szétlőni.
Fejlődési rendszer
A kiegészítővel együtt amúgy jött a Season 3 is, melyben átalakultak az árusok, a fejlődési rendszer, és majdnem mindegyik exotic fegyver érdekesebb, és izgalmasabb lett. A játék élettartamához sokat ad, hogy gyakrabban kell visszatérnünk már bejárt területekre és elvégezni olyan tevékenységeket, amiket már rég megismerhettünk.
Ami probléma viszont, hogy a raiden kívül jelenlegi legnehezebb tevékenység a heroic strike, amely 350 power levelre van belőve. Nem túl bíztató azonban, hogy ha mondjuk 345-ösön csinálod, akkor is csak 335-ös tárgyakat kapsz jutalomként, ami teljesen érthetetlen. Olyan loot van tehát egy olyan helyen, ahova a fejlődés miatt járnál, amik teljesen használhatatlanok. Ami a legviccesebb, hogy egy 270-es power levelre belőtt Nightfall, vagy egy 300-as raid is dobhat 380-as cuccokat. Ha valaki érti, hogy ez miért van, az légyszi magyarázza el.
A teljesen kaotikus és kevesek által kedvelt mod rendszer is bent maradt a játékban, ami remélhetőleg az őszi nagy frissítéssel távozik, vagy legalább rendesen megváltozik. Nem próbálok úgy tenni, mintha senkinek se tetszene, de én még nem találkoztam sajnos ilyen játékossal.
Újdonságok
A legjobb újítás amit kaptunk pedig annyira nem javítja a Warmind helyzetét, mert ezt a Season 3 frissítéssel amúgy is megkaptuk. Ez nem más, mint az exotic fegyvereken esett változtatások. Sokkal izgalmasabb, érdekesebb és élvezetesebb mostantól ezeket használni. A Graviton Lance például ölés után kis robbanásokat kreál, amik hőkövetős bombákat bocsájtanak ki magukból, és szintén rárobbannak az ellenfelekre, és a Sunshottal is csodás robbanásokat lehet előidézni. Ezek mind sok szórakozást csempésznek a szürke farmolós hétköznbapokba, úgyhogy nagyon szép munka volt.
A Hellas Basin nevű új helyszínen csak két landing zone van, de sok titok vár felfedezésre a barlangrendszerekben. Az viszont szomorú, hogy még mindig ugyanazokkal a patrol küldetésekkel és public eventekkel kell dolgoznunk, mint eddig. Teljesen azért ez nem igaz – egy új került bevezetésre, a Warsat, ami már volt az eredeti játékban. Szóval itt semmi változás nem történt.
Mindezek után a játékosokra az Escalation Protocol vár, ami egy horda játékmód, hullámokban jönnek az ellenfelek, és mindegyik végén egy boss vár. Ezt azonban tényleg csak nagyon felszerelkezve, vagy sok tapasztalattal rendelkező több játékos együttes csapatmunkájával próbáljuk meg, mert amúgy esélytelen lesz akár az első bosson túljutni.
Ez azért szomorú, mert a Destiny 2 Warmind nyújt egy olyan új tartalmat, ami tényleg friss élményt ADHATNA, ha nem zárnák el a játékosok 70%-a elől. Ahelyett, hogy bárki kipróbálhatná, és élményekben lehetne része, végig kell kínlódni a kaotikus és hibákkal teli fejlődési rendszert.
PVP
A PvP jelenleg nem áll túl fényesen, a legtöbb játékos igazán elégedetlen, és a Warmind ezen semmit sem változtat. A kompetitív részleg, mint a Trials of the Nine továbbra is olyan erőteljesen támaszkodik a csapatos mechanikákra, hogy ezúttal sem kapunk olyan egyéni élményeket, amelyek miatt büszkék lehetünk saját teljesítményünkre.
Kaptunk két új pályát a Marson, amelyek azoknak is elérhetőek, akik nem vásárolták meg a kiegészítőt, elérhető végre a Privát Meccs lehetőség, ami az eredeti játékban már egyszer felütötte a fejét.
Szóval vegyesek az érzelmek. A Season 3 sok izgalmas változtatást hozott, és előrevetíti, hogy van még hova fejlődni. A Destiny 2 Warmind sajnos nem hozta el, amire sokan vártunk. A Raiden és a heti tevékenységeken kívül ne nagyon számítsunk olyan cuccra, amiből fejlődhetünk, a heroic strike teljesen felesleges időpazarlás, az escalation protocol elég valószínűtlen, a sztori nagyon rövid, rohangálni, felfedezni még mindig jó a játékban, de egyelőre sajnos ennyi.