Poszt-apokaliptikus játék még sosem volt ennyire fura és gyönyörű.
A legújabb PlayStation 4 exkluzív merész ötletéből egy csodás játék született, szerethető karakterrel, nyílt világgal, és jól megoldott harcrendszerrel. A Guerrilla Games által készített Horizon Zero Dawnt öröm játszani.
Az akció játék egy mindenre elszánt fiatal nő, Aloy történetét meséli el, akit születése után ismeretlen okok miatt a Nora törzs kitagadott. Sorsának elfogadása helyett, Aloy a harcba száll a vadonnal, hogy kitanuljon mindent, ami a túléléshez kell, és mire felnő, részt vehessen a The Proving nevű törzsi ünnepélyen, ami egyfajta próbatétel is egyben. Aki a Provingon győzedelmeskedik, annak a törzs megad bármit, amit kér. Aloy eltökéli, hogy kideríti szüleinek kilétét, és hogy miért nem lehetett a Nora közösségének tagja.
A bevezető után a játék világa kitárul elénk, csodálatos robotszörnyekkel, ősi kultúrák romjaival, és rég elfeledett közösségek hátrahagyott maradványaival.
Amint neki indulunk a vadonnak rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy a játék a vadászatról szól. Mindenfelé robotszörnyek ólálkodnak, melyekből több fajta is van, és mindegyiküknek megvan a maga vadászterülete. A szörnyek ellen különféle taktikákra van szükségünk, ugyanis egy íjjal és lándzsával felszerelkezve a tapasztalatainkra és tudásunkra is sokat kell támaszkodnunk.
HARCRENDSZER
A Horizon: Zero Dawn rákényszeríti a játékost, hogy pontos legyen, és megtervezett támadást hajtson végre, ugyanis ha a robotok kerülnek előnybe, akkor nagyon nehéz dolgunk lesz. A Focus néven ismert képességünk segítségével képesek vagyunk felfedezni az ellenfeleink gyenge pontjait, és hogy mire érzékenyek.
Ez a rendszer alkotja a harcok gerincét, és nagyszerű játékélményt nyújt. Minél több robottal végzel, annál nagyon tapasztalatod lesz, és annál gyorsabban végezhetsz velük. Felgyorsul a tervezés és a végrehajtás folyamata is, így a játék egy kiváló tanulási folyamattal büszkélkedhet, ami ritkán válik unalmassá.
A fegyvereket elláthatjuk elemi erővel is, ami még nagyobb mélységet ad a harcrendszernek. Gyújtogathatunk és fagyaszthatunk is, így a játék egy igazi akcióorgiává tud válni, de mindig előtérben marad a taktikus megközelítés.
FEJLŐDÉSI RENDSZER
A küldetések elvégzése, és a robotok megölése XP-hez juttatja Aloy-t, amivel nőnek értékeink, és képességpontokat is kapunk. A képességfa kellően kiterjedt, melyen olyan dolgokat találhatunk, mint két nyílvessző kilövése egy időben, időlassítás, sebzésnövelés, stb.
Nem tudtam, hogy létezhet olyan, mint a túl jó harcrendszer, és akció, de a Horizonban ezt éreztem, ugyanis a karakterek és a fő történetszál nem nagyon tud hozzá felnőni, és kissé másodlagossá válik. Főleg azért, mert annak nagy része nem is a robot dinókról szól, hanem más emberekkel való harcokról. Ezek a harcok elég unalmasak, az emberi mesterséges intelligencia nagyon rossz és személy szerint alig vártam, hogy túl legyek rajtuk.
Minél több időt töltünk el a játékban, annál többször vehetjük észre, hogy a Guerrilla Games sok játékból kölcsönzött jó ötleteket, legyen az a Tomb Raider, vagy Uncharted, de ismerős elemek bukkanhatnak fel Far Cry játékokból is, csak itt sokkal átgondoltabb és jobb a megvalósítás. A párbeszédeket mintha a BioWare RPG-k ihlették volna, szóval jó játékmechanikai elemeket helyezett el a Guerrilla a maga stílusában.
A világ gazdagsága megkérdőjelezhetetlen, de kicsit más a helyzet, amikor közel kerülünk hozzájuk. A kalandozások során nagyon jó élmény új helyeket felfedezni, új falvakba betérni, azonban semmi sem történik bennük, olyan, mintha csak dísznek lennének ott, a bennük elhelyezett NPC-knek, pedig semmi céljuk nem lenne – hozzájuk szólni nem lehet.
LÁTVÁNY
Amikor azt mondtam, a harcrendszer túl jó, akkor inkább úgy értettem, hogy a játék többi részét nem sikerült arra a minőségi szintre emelni, mint azt, hogy alig várja az ember, hogy visszatérjen a vadonba robotdinókat ölni és felfedezni.
Már csak azért is, mert a világ csodaszép, a nyílt területek hívogatók, mindenfelé völgyek, kanyonok, hegységek, amerre csak a szem ellát. A kontrolleren amúgy a bal felső kis gombocska a Share, amit eddig semmire se használtam, de a Horizonban jó pár képernyőmentés készült. Szinte művészi, ahogy a fák törzsei által megtört hold fénye rávetül a hatalmas gépszörnyekre, és köd száll alá a tájra.
A Guerrilla Games eddig is jól teljesített, de csak úgy ismerték őket, mint a srácok, akik a Killzone-t csinálják. A Sony levette a pórázt, és szabadjára engedte a stúdiót, ők pedig megmutatták, mire képesek. A Horizon: Zero Dawn a stúdió eddigi legjobb játéka, amit mindenkinek ki kell próbálnia.